تجلیل از منتخبین استانی جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و جشنواره تجارب برتر تربیتی در شیراز

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهداف جشنواره‌ الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و جشنواره تجارب برتر تربیتی گفت: آنچه بیش از این موارد دارای ارزش و اهمیت است تعمیم دادن این تجربیات و الگوها در کل مدارس است و باید بستری برای ورود طرح‌های برجسته به مدارس ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۱۶۵۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از منتخبین استانی جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و جشنواره تجارب برتر تربیتی در شیراز

جهانبخش بانشی امروز در مراسم تجلیل از منتخبین استانی جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و جشنواره تجارب برتر تربیتی در شیراز، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام علی (ع) و ایام مبارک دهه فجر گفت: در سند تحول از معلم به عنوان مربی یاد می‌شود چرا که این مربی است که در فرایند یاد دادن در کنار دانش‌آموز است، دست او را می‌گیرد و به هدف می‌رساند.

او ادامه داد: در تربیت اسلامی و در مسیری که قران پیش روی ما می‌گذارد مربی همیشه یار و همراه است تا در تمام مراحل راهکارهای مناسب را پیش روی دانش‌آموز قرار دهد تا او را به سرمنزل مقصود برساند

او خطاب به معلمان و مربیان منتخب این دو جشنواره گفت: شما در مسیر خود سعی کرده‌اید تا نقش خود را به عنوان یک مربی به خوبی ایفا کنید و الگوی تدریس خود را به عنوان الگوی نمونه معرفی کنید و تجربیات برتر خود را که موجب ایجاد موفقیت در تدریس و تربیت دانش‌اموزان شده است را به اشتراک بگذارید و این قابل تحسین است.

بانشی افزود: این جشنواره‌ها فرصتی است تا مدیران و مربیان ما وارد این حوزه شوند و آنچه را که سالیان سال به آن رسیده‌اند را تدوین کنند و در اختیار ما و دیگران قرار دهند تا شیوه درست تدریس را بیاموزیم و آن را به کلاس‌ها و مدارس خود تعمیم دهیم.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، در جشنواره‌های تجارب برتر و الگوهای برتر تدریس، موفقیت معلمان در آموزش صحیح راه‌های صداقت و شیوه‌های خوب زندگی کردن به دانش‌آموزان و پیاده کردن آن در شیوه‌های تربیتی نکته حائز اهمیت است.

بانشی ادامه داد: آنچه بیش از این موارد دارای ارزش و اهمیت است تعمیم دادن این تجربیات و الگوها در کل مدارس است که اداره امور تربیتی با همکاری شما معلمان برگزیده باید بستری برای ورود طرح‌های برجسته به مدارس ایجاد کند و همه ما باید تلاش کنیم تا دستاوردهای شاخص وارد مدارس شوند.

او تاکید کرد: تحقق این امر قطعا نیازمند فرهنگ‌سازی و بسترسازی مدیریتی است و باید مدیران بدانند که عمده‌ترین چیزی که میتواند راهگشا و کمک کننده باشد همین طرح‌های آزمایش شده‌ای است که توانسته اند موفق عمل کنند و باید برای استفاده از این طرح ها برنامه ریزی شود.

او در پایان افزود: یک مربی با صبر و با احساس مسوولیت و با مِهر می‌تواند موجب نجات یک دانش‌آموز شود در صورتی که بحث عشق به انسانها در میان باشد و ما باید بدانیم که تنها چیزی که می‌تواند دست فرزندان ما را بگیرد و آنان را نجات دهد همین فرهنگ دینی ما است که باید با بهره‌مندی از تجا ب یکدیگر و تکیه به فرهنگ دینی خود برای تربیت نسل آینده خود گام برداریم.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فضایی است که همه کارکنان آن فاخر هستند و جزو برترین ها هستند، گفت: قطعا همه ما و همه همکاران هم الگویی برای تدریس و هم تجربه‌ای برای ارائه داشته‌ایم اما آنچه که موجب برتری این جمع نسبت به سایرین شده است نوع نگاه متفاوت آنان است.

روح اله سخایی ادامه داد: تا پیش از کشف جاذبه زمین همه افتادن سیب از درخت را دیده بودند اما نگاه متفاوت نیوتن بود که موجب کشف نیروی جاذبه زمین شد و نوع نگاه به محیط موثر است و این نوع نگاه است که یکی دست به کار می‌شود و اقدام به نوآوری می‌کند و مفهوم خارق‌العادگی را همچون شما برترین ها ایجاد می‌کند.

او شجاعت و ماجراجویی را دو صفت در افراد موفق برشمرد و ادامه داد: این دو صفت همراه با دانایی که شما صاحب آن هستید این خارق العاده بودن را ایجاد کرده‌اید.

او با شاره به اینکه در بیان صاحب نظران امروزه جامعه ای که مسلط به دانایی است، موفقیت را از آن خود می‌کند گفت: شما معلمان توانمند با بهرهمندی از ویژگی شجاعت و ماجراجویی و با تسلط به ابزار دانایی موفقیت و خارق العاده بودن را هم برای خود و هم برای دانش‌آموزان خود در کلاس درس به ارمغان آورده اید و این قابل تقدیر و تحسین است.

اصلاح و تغییر نگرش‌های رایج و سنتی در شیوه های تدریس، مکتوب نمودن تجربیات و به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و اندوخته‌ها، ترغیب و تشویق دبیران به استفاده از روش‌های مختلف یاددهی - یادگیری و شناسایی، ترویج سایر روش‌های نوین یاددهی - یادگیری و فراهم کردن ایجاد فضایی شاد و پویا برای کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته دبیران از جمله اهداف برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی است .

در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی نیز ۱۹۰ فیلم تدریس در استان دریافت شده و پس از داوری، ۱۷ اثر منتخب استانی به مرحله کشوری این جشنواره راه یافته‌اند.

دستیابی به اندوخته‌های تجربی مستند معاونین و مربیان پرورشی، مشاوران تربیتی، تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس از اهداف جشنواره تجارب برتر تربیتی است که در این جشنواره ۴۲۳ اثر تجربه تربیتی از سوی معلمان و مربیان استان فارس به دبیرخانه استانی ارسال شده است و از این تعداد ۱۵۵ اثر به دلیل عدم رعایت شرایط از دور داوری حذف و ۱۰ اثر منتخب به مرحله کشوری راه یافته است که یک اثر از ناحیه یک شیراز، موفق به کسب رتبه دوم کشوری جشنواره شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار