تامین اعتبار ۷ میلیارد تومانی تجهیزات نهضت توان افزایی در خوزستان

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش خوزستان که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات این استان برگزار شد، گفت که دانش‌آموزان استثنایی استان خوزستان به  ۱۰۹۷ وسیله در قالب نهضت توان‌افزایی نیاز دارند که به اعتباری ۷ میلیارد تومانی نیاز است و باید تلاش شود با مشارکت خیرین ۵۰ درصد از سوی استان و ۵۰ درصد از سوی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی فراهم شود.

کد مطلب: ۱۱۶۴۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تامین اعتبار ۷ میلیارد تومانی تجهیزات نهضت توان افزایی در خوزستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استان خوزستان برگزار شد، رسالت اصلی آموزش و پرورش را تربیت سرمایه انسانی تمام ساحتی و تمام مغزی دانست و گفت: در مطالعات انجام شده ۷ درصد انسان‌ها از یک ربع مغز خود استفاده می‌کنند، ۶۰ درصد از دو ربع، ۳۰ درصد از سه ربع و تنها ۳ درصد از چهار ربع مغز خود استفاده می‌کنند. نظریه تعلیم‌وتربیت تمام ساحتی بر این تأکید دارد که باید به دنبال تربیت انسان‌های تمام ساحتی باشیم که در تمام ابعاد شخصیتی و مغزی رشد کرده باشد.

وی تصریح کرد: برهمین اساس ظرفیت فراوانی برای نظام تعلیم و تربیت است که منابع انسانی را به سرمایه انسانی برای تسلط و تمام مغزی شدن افراد محقق گرداند و توسعه، شتاب ، پایداری و توازن بیشتری ایجاد خواهد شد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه مأموریت اصلی آموزش‌وپرورش تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است و این کار در آموزش‌وپرورش استثنایی نیاز به تخصص، فضا و تجهیزات دارد گفت: در زمینه تجهیزات و در قالب نهضت توان‌افزایی به ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی، پرورشی، توان‌بخشی و ورزشی نیاز است که حدود ۷۲ هزار وسیله با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌شود.

وی تصریح کرد: در خوزستان ۱۰۹۷ وسیله در قالب نهضت توان‌افزایی موردنیاز است که به اعتباری ۷ میلیاردتومانی نیاز دارد که باید تلاش شود با مشارکت خیرین ۵۰ درصد توسط استان، ۵۰ درصد دیگر توسط سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی فراهم شود.

حسینی با اظهار اینکه رشد شاخص میانگین فضاهای ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه به عنوان یک برنامه اولویت دار و به صورت ویژه دنبال می شود؛ خاطرنشان کرد: بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته، ۱۰ سالن‌ ورزشی درون مدرسه‌ای دویست مترمربعی در استان خوزستان نیاز است که باید تلاش شود با کمک خیرین و تامین منابع ایجاد شود.

معاون وزیر با بیان اینکه ارائه خدمات تشخیصی، آموزشی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای در آموزش‌وپرورش استثنایی تجمیع خواهد شد افزود: تاکنون ۳ مرکز جامع خدمات تشخیصی، آموزشی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای در کشور راه‌اندازی شده است و استان خوزستان به ۲ مرکز جامع تشخیصی، توان‌بخشی، مشاوره‌ای نیاز دارد که یکی از آن‌ها با مشارکت ۵۰ درصدی از سوی مناطق آزاد اروند ساخته خواهد شد و مرکز دیگر نیز ساخته شده است که تجهیزات آن به‌زودی تأمین خواهد شد.

وی افزود: تامین ۱۰ هزار تبلت با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و منطقه آزاد اروند ،ساخت گلخانه ، کمک ۲۰ میلیارد تومانی به مدارس استثنایی در راستای نهضت توان افزایی و کمک به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی توسط منطقه آزاد اروند از دیگر کمک ها به آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی گفت: در آبادان، رامشیر و باغ ملکی ۳ زمین چمن مصنوعی افتتاح شد و یک مدرسه استثنایی پیش‌دبستانی و دبستانی که با همت خیرین ساخته شده بود نیز در ماهشهر به افتتاح رسید. باشگاه پیش کسوتان و یک اتاق بازی در مدرسه استثنایی شمیم شهر آبادان افتتاح شد و احداث یک گلخانه در مدرسه شمیم آبادان کلنگ زنی شد.

وی گفت: در اهواز نمایشگاه دائمی دستاوردهای دانش‌آموزان مقطع پیش حرفه ای و حرفه ای طبق تفاهم‌نامه با سازمان فنی حرفه‌ای برای رشد این دانش‌آموزان آغاز به کار کرد.

وی افزود:در استان خوزستان یک پایگاه دائمی سنجش با اتاق آکوستیک راه‌اندازی خواهد شد و تجهیزات بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، فیزیوتراپی و سایر وسایل این پایگاه نیز تأمین خواهد شد و هم چنین یک استودیو تولید محتوا در استان راه اندازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار