زمان معرفی میزبان‌های لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شد؛ پرسپولیس به یک قدمی میزبانی رسید

تهران (پانا) - کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی تکلیف میزبان‌های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 در مرحله گروهی را مشخص خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
زمان معرفی میزبان‌های لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شد؛ پرسپولیس به یک قدمی میزبانی رسید

پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار خواهد شد و هر گروه در یک کشور به مصاف هم خواهند رفت، درخواست میزبانی از سوی کشورهای به مقر این کنفدراسیون در کوالالامپور ارسال شد و قرار است تا دوشنبه هفته جاری کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان‌های مرحله گروهی را معرفی کند.

در منطقه غرب 17 تیم درخواست میزبانی این رقابت‌ها را در مرحله گروهی داده‌اند که نام 4 تیم ایرانی پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور در بین تیم‌های درخواست دهنده دیده می‌شود اما نگاهی به وضعیت درخواست‌ها نشان می‌دهد دو تیم ایرانی عملا شانسی برای میزبانی نخواهند داشت.

اسامی تیم‌هایی که نامزد میزبانی از مرحله گروهی هستند، به شرح زیر است:

گروه A: الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات، آلمالیق ازبکستان

گروه B: الشارجه امارات، تراکتور ایران، پاختاکور ازبکستان، الوحده عربستان، القوا عراق

گروه C: الاهلی عربستان، استقلال ایران، الشرطه عراق

گروه D: النصر عربستان، فولاد ایران، العین امارات

گروه E: پرسپولیس ایران، الوحده امارات، الزورا عراق

شانس میزبانی برای کدام کشورها بالاست؟

از آنجایی که تا برگزاری دیدارهای پلی‌آف زمان زیادی باقی مانده، بعید است کنفدراسیون فوتبال آسیا ریسک کرده و میزبان را به یکی از تیم‌هایی حاضر در پلی‌آف بدهد و در این بین اولویت با تیم‌هایی است که در مرحله گروهی حضور دارند.

گروه A: باید نام تیم ازبکستانی را از بین نامزدها کنار گذاشت و رقابت بین الهلال عربستان و شباب الاهلی امارات در این گروه بالاست که شاید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جبران حذف الهلال در فصل گذشته، این تیم را میزبان گروه کند.

گروه B: هر چند این گروه تنها گروهی است که 5 تیم برای آن درخواست میزبانی داده‌اند، اما 2 تیم الوحده عربستان و القوا عراق که در پلی‌آف حضور دارند از این لیست کنار گذاشته خواهند شد و رقابت بین الشارجه امارات، تراکتور ایران، پاختاکور ازبکستان برقرار است. البته با توجه به اینکه شانس بالا آمدن تیم عربستانی وجود دارد و تیم‌های این کشور حاضر نیستند به ایران سفر کنند، احتمالا نام تراکتور هم از بین میزبان‌ها خط خواهد خورد و یکی از تیم‌های الشارجه و یا پاختاکور میزبان می‌شود.

گروه C: در این گروه هر چند 3 تیم الاهلی عربستان، استقلال ایران، الشرطه عراق نامزد میزبانی هستند، اما همان مسئله حاضر نشدن عربستانی‌ها در ایران باعث خواهد شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا نام الاهلی عربستان و استقلال ایران را از بین نامزدها حذف کند و الشرطه در کربلا میزبان تیم‌ها شود.

گروه D: این گروه بزرگترین چالش برای کنفدراسیون فوتبال آسیاست، جایی که النصر عربستان، فولاد ایران و العین امارات درخواست میزبانی داده‌اند که در بین این تیم‌ها فولاد و العین در پلی‌آف حضور دارند . از طرف دیگر مشکل حاضر نشدن ایران و عربستان در کشورهای هم مطرح است. همین وضعیت ممکن است کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم مهم درباره این گروه بگیرد و میزبانی با ریسک به امارات برسد و یا کشوری بی طرف میزبان بازی‌های گروه شود.

گروه E: بالاترین شانس در بین تیم‌های ایرانی مربوط به پرسپولیس است که در این گروه قرار گرفته است. پرسپولیس ایران، الوحده امارات، الزورا عراق برای این گروه درخواست میزبانی داده‌اند که در بین آنها الوحده و الزورا در پلی‌آف حاضر هستند و تنها حضور پرسپولیس در مرحله گروهی قطعی است و مهم‌تر اینکه در این گروه اثری از تیم‌های عربستانی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار