اجرای طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان پایه هفتم در ورامین

ورامین(پانا)-ناظر وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح رویکرد دوره متوسطه اول به سمت مهارت‌آموزی با هد ف تحقق چشم‌انداز هر دانش‌آموز یک مهارت در آموزش و پرورش ورامین خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مهارت‌آموزی  دانش‌آموزان پایه هفتم در ورامین

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، سجادی نماینده وزیر آموزش و پرورش، طی بازدید دو روزه از مراحل اجرای طرح مهارت آموزی، در آموزش و پرورش ورامین گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود، ورامین به عنوان شهرستان پایلوت از بین شهرستان‌های استان تهران برای این طرح انتخاب شده است.

او گفت: طرح مهارت‌آموزی با چشم‌انداز هر دانش‌آموز، یک مهارت، اجرا خواهد شد. دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در کتب درسی با مهارت‌های گوناگونی آشنا خواهند شد ولی با شرکت در این طرح می‌توانند در مهارت مورد علاقه خود تجربه بیشتری کسب کنند.

او در ادامه افزود: فرق این طرح با ایران مهارت در آن است که با توجه به تامین تجهیزات سخت‌افزاری در مراکز این طرح، دانش‌آموزان دیگر برای کسب مهارت از پرداخت هزینه معاف خواهند بود. دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در طرح مهارت‌آموزی به مدت سه سال زیر نظر استاد مجرب به کسب مهارت در رشته مورد علاقه خود می‌پردازند تا به حد قابل قبولی از توانمندی برسند. این طرح می‌تواند به تقویت توسعه متوازن رشته و شاخه تحصیلی بیانجامد تا با روشنگری در مسیر هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی مورد علاقه خود هدایت شوند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه ارتباط مهارت‌آموزی در این طرح با دیگر مهارت‌های ارائه شده در کتاب درسی بیان کرد: دانش‌آموزان با مهارت‌های ارائه شده در کتاب به طور سطحی آشنا شوند و در طرح مهارت‌آموزی، هر دانش‌آموز یک مهارت را به عنوان مهارت اصلی انتخاب می‌کند و در آن به صورت حرفه‌ای کسب تجربه می‌کند.

علی اکبر فراتی، معاون آموزش متوسطه، آموزش و پرورش ورامین نیز در سخنانی ضمن اعلام آمادگی برای پیاده‌سازی طرح مهارت‌آموزی در ورامین گفت: این طرح از مهمترین طرح‌های وزارتی است که در منطقه ورامین به صورت آزمایشی برگزارخواهد شد.

این مقام مسئول فزود: طرح مهارت‌آموزی در راستای بند ۲۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبنی بر بازنگری و بازمهندسی ساختارها و رویه و روش‌ها است و فعالیت‌های این طرح در جهت تحقق راهکار 3-21 مبنی بر طراحی و استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی و استعدادیابی، به منظور هدایت دانش‌آموزان به سوی رشته‌ها و حرف و مهارت‌های مورد نیاز حال و آینده کشور، متناسب با استعدادها، علاقه‌مندی و توانایی‌های آنان و همچنین راهکار 5-6 مبنی بر تنظیم و اجرای برنامه جامع کارآفرینی و مهارت‌آموزی برای تمامی دوره‌های تحصیلی به ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه است.

فراتی از میزان گستره این طرح گفت: نزدیک به ۴ هزار دانش‌آموز پایه هفتم ورامین به مهارت‌آموزی در این طرح خواهند پرداخت. به این منظور دو مرکز برای کار و فناوری شامل پودمان‌های: کار با چوب، نقشه‌کشی پرورش گیاهان و پوشاک و دو مرکز برای فرهنگ و هنر: شامل پودمان‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی و هنرهای سنتی (قالی بافی و گلیم بافی)، به عنوان مراکز اصلی و دو مرکز دیگر به عنوان مراکز فرعی تجهیز شده‌اند، که این مراکز آماده خدمات رسانی به دانش‌آموزان پایه هفتم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار