توصیه‌های کرونایی؛ ورزش، ایمنی بدن را در مقابله با کرونا افزایش می‌دهد

تهران (پانا) - ورزش علاوه بر تناسب اندام می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا شود لذا بهترین کار در ایام کرونا، ورزش کردن در خانه است است.

کد مطلب: ۱۱۶۴۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های کرونایی؛ ورزش، ایمنی بدن  را در مقابله با کرونا  افزایش می‌دهد

در ایام کرونا و ماندن در خانه، افراد به مواد غذایی بیشتری دسترسی داشته و میل افراد به غذا خوردن و افزایش کالری دریافتی بیشتر می‌شود، در نهایت این موضوع منجر به افزایش وزن آنها می شود. بر این اساس رعایت اصول تغذیه‌ای و انجام تمرینات مناسب در منزل می‌تواند نقش مهمی را در سلامت جسمانی و روانی افراد در دوران شیوع این بیماری باشد.

ورزش علاوه بر تناسب اندام می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا شود لذا بهترین کار در ایام کرونا، ورزش کردن در خانه است است.

سیستم عروقی و تنفسی قوی در افراد مبتلا به ویروس کرونا تاثیر چشمگیری در بهبود بیماران داشته است بنابراین برای حفظ سلامتی و بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی در این شرایط خاص، لازم است که فعالیت بدنی با شدت کم و رعایت اصول تغذیه سالم را در برنامه روزانه قرار بگیرد.

فعالیت ورزشی به شکل روزی نیم ساعت بسیار مفید است.

حرکات ورزشی به گونه‌ای باشد که ضربان قلب و شدت تنفس را اندکی افزایش دهد. (دویدن آرام به صورت درجا، پروانه زدن، تمرینات کششی و... از جمله تمریناتی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهند.)

فعالیت بدنی منظم فشار خون را کاهش می‌دهد، وزن را کنترل می‌کند، احتمال حمله قلبی و سکته مغزی، دیابت و سرطان را کاهش می‌دهد. تمام این شرایط می‌توانند حساسیت نسبت به کووید ۱۹ را کاهش دهند.

توصیه می‌شود ساعاتی از روز را به انجام حرکات کششی اختصاص یابد. اگر این کار را با بقیه اعضای خانواده انجام دهید، انگیزه بیشتری خواهید داشت.

- از برنامه‌های ورزشی آنلاین کمک بگیرید

- مدام در خانه راه بروید

- حالت خوابیده و نشسته را به حداقل کاهش دهید

- از مدیتیشن و نفس عمیق غافل نشوید

- دوش آب ولرم بگیرید

- مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید

- به میزان کافی آب بنوشید

شماره تماس‌های ۴۰۳۰ و ۱۹۰، آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره پیشگیری و درمان کرونا است. در صورت وجود هر گونه سوال، با تماس با این مراکز از اقدامات صحیح آگاه خواهید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار