۲۴ هزار کودک در ملارد غربالگری بینایی شدند

ملارد(پانا)- بیست و چهار هزار کودک ۳ تا شش سال توسط پایگاه‌های مختلف مستقر در شهر و روستاهای ملارد مورد بررسی تخصصی غربالگری بینایی قرار گرفتند و موارد مشکوک جهت رفع مشکل و معاینه دقیق به پزشک ارجاع شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۴ هزار کودک در ملارد غربالگری بینایی شدند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم رییس بهزیستی ملارد در این مورد اظهار کرد: بینایی غربالگری در شهرستان همچنان ادامه دارد.

او در خصوص طرح شنوایی‌سنجی نوزادان و شیرخواران شش ماهه تا یکسال توسط متخصص شنوایی سنجی با دستگاه نیز گفت: امسال با استقرار پنج پایگاه در سطح شهرستان حدود هزار نوزاد مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

خادم ضمن تأکید بر اهمیت آگاه‌سازی مردم جهت پیشگیری از آسیب افزود: در هفت محله شهرستان نیز طرح اجتماع محور با هدف آگاه‌سازی افراد اجرا شده که ضمن آشناسازی، فعالیت‌هایی چون توزیع ماسک، لوازم بهداشتی و ضدعفونی نیز انجام شده که اقدام بسیار موثری در خصوص پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بوده است.

سپس اعظم عینی معاون پیشگیری اداره بهزیستی ملارد نیز در خصوص مشاوره و کمک هزینه‌های مربوط به آزمایش ژنتیک جهت جلوگیری از مشکلات مربوط به تولد کودکان دارای معلولیت بیان کرد: در سال ۹۹ حدود دویست نفر جهت انجام آزمایشات ژنتیک و نیز مشاوره ژنتیک به مراکز تحت نظارت این اداره ارجاع داده شدند.

او با بیان اینکه تلاش در امر پیشگیری می‌تواند موثر واقع شود، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح باشگاه مثبت نیز تاکنون بیش از یکصد بیمار دارای اچ آی وی مثبت شناسایی و خدماتی مانند ارائه هزینه درمان، سبد کالا، خدمات مشاوره روانشناختی، خدمات دندانپزشکی و حمایت تحصیلی نیز برای آنان ارائه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار