در نشست با معلمان منتخب استان زنجان؛

حاجی میرزایی: مقتدرترین نیروی جامعه معلمان هستند

زنجان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان زنجان با معلمان منتخب استان دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: مقتدرترین نیروی جامعه معلمان هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، «محسن حاجی میرزایی» در نشست با معلمان منتخب استان زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه معلم و تعلیم در فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: معلمان مصلحان بزرگ جامعه هستند و آینده در دست این قشر فرهیخته است و معلمان نمی توانند خود را در سرنوشت جامعه کنار بگذارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور معرفی کردند که در واقع سپاه پیشرفت دانش آموزان هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: پایدارترین و عمیق ترین تغییرات به مدد نظام یادگیری حاصل می شود و هیچ تحولی در جامعه نمی افتد مگر از مسیر یادگیری.

حاجی میرزایی با تبیین جایگاه معلمی گفت: جایگاه معلم، جایگاه رفیع و مهمی است و عشق، شور و تعهد می خواهد. جایگاهی که هم خطر دارد و هم خطیر است.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: قدرت از ابعاد مختلف قابل بیان است اما ناب ترین و سرچشمه قدرت به دست معلم داده شده است که دانش آموزان و آینده سازان هستند و در واقع مقتدرترین نیروی جامعه معلمان هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به فرصت های دوران کرونایی، ابراز کرد: وقتی بیماری کرونا آمد، شغل معلمی بسیار ایثارگرانه تر شد و جامعه زحمات آنان را بهتر دید و کرونا معیار و محکی برای سنجش توانایی های معلمان بود.

وی ادامه داد: با پایان کرونا قطعا کارنامه درخشانی خواهیم داشت چرا که اجازه ندادیم که حتی یک دانش آموز نیز از آموزش محروم بماند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معلم آن چیزی که رشد می دهد خیری پایدار است که در نسل جوان جریان خواهد یافت.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کنترل آسیب های اجتماعی گفت: آموزش و پرورش می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

حاجی میرزایی با اشاره به ابعاد مختلف شبکه شاد تصریح کرد: بسیاری از صاحب نظران از آموزش در دورنا کرونایی به عنوان یک انقلاب آموزشی یاد می کنند هر چند هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نیست، اما ظرفیت و قابلیت های بسیار مناسبی دارد که نمونه آن، تجربه خوب از آموزش معلمان در اقصی نقاط کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار