فرماندار زنجان در مراسم افتتاح مدرسه‌ ۹ کلاسه حاج احمد مهدوی:

برای تسریع ساخت کلاس‌های آموزشی به منابع ملی و کمک‌های دولتی نیازداریم

زنجان (پانا) - مدرسه‌ 9 کلاسه حاج احمد مهدوی با حضور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس کشور و مسئولین استانی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برای تسریع ساخت کلاس‌های آموزشی  به منابع ملی و کمک‌های دولتی نیازداریم

رضا عسگری، فرماندار زنجان در حاشیه‌ این مراسم گفت: شهر زنجان 54 درصد از دانش‌آموزان استان را درخود جای داده است. درحالی که 30 درصد مدارس استان در شهر هستند و 70 درصد آن در روستاها قرار دارند تعداد دانش‌آموزان شهرستان‌ها 80 درصد کل دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند. بنابراین در شهرها و خصوصا شهر زنجان کمبود شدید فضاهای آموزشی وجود دارد.

عسگری افزود: فعالیت‌های قابل توجهی برای رفع مشکلات موجود در فضاهای آموزشی از طرف اداره نوسازی مدارس و آموزش وپرورش انجام شده است. اما حجم نیاز استان به کلاس‌های آموزشی بسیار بالاست، باید از ظرفیت‌های ملی برای تأمین کلاس‌های درس استفاده کنیم. تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت اول سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان است.در برنامه‌ریزی جدید علاوه بر تجهیز مدارس احداث 5 مدرسه با اعتبار 15 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های خیرین استان گفت: مردم زنجان در حوزه‌های خیریه بسیار سرآمد هستند و در حوزه‌ آموزشی و درمانی فعالیت‌های خوبی ارائه داده‌اند اما برای تسریع فعالیت‌ها نیاز به منابع ملی و کمک‌های دولتی داریم.

عسگری تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و حمایت سازمان نوسازی بتوان در کمتر از 5 سال بخش قابل توجهی از کلاس‌های آموزشی را تأمین کرد.

فرمانده زنجان ضمن تشکر از همکاری مردم برای مقابله با ویروس کرونا گفت: کرونا در کنار تهدیدها، فرصت‌هایی را ایجاد کرد که خانواده‌ها و دانش‌آموزان با آموزش‌های غیر حضوری آشنا شوند. خصوصا در مناطق روستایی که بسیاری از دانش‌آموزان دختر ترک تحصیل می‌کردند الان فرصتی برای تکمیل تحصیلات خود پیدا کرده‌اند.

مجید دویران رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان در این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان وزارتی و تشکر از خیران و مجریان طرح‌های آموزشی امروز را روز ماندگار و شکوهمندی برای استان عنوان کرد.

دویران گفت: کار خیران بسیار پسندیده است، در واقع کار آنها معامله با خداست.

وی افزود: تاکنون خیران زنجانی کارهای ماندگار آموزشی و بهداشتی را در استان انجام داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به ساخت بیمارستان، درمانگاه، اورژانس، هنرستان، کتابخانه و مدسه اشاره کرد.

دویران با اشاره به کمبود آموزگاه در شهرک‌ها گفت: گلشهر بزرگترین شهرک شمال غرب کشور است و نیاز آموزشی آن به 400 کلاس درس است که اکنون فقط 100 کلاس آن فراهم است.

در پایان این مراسم از خانواده‌ از خیر مدرسه ساز زهرا مهدوی برای ساخت این مدرسه تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار