رییس ارشاد بهشهر در گفت و گو با پانا:

۲ میلیارد تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر بهشهر تعلق گرفت

ساری (پانا) - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات برای مشاغل هنری و فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا، اعلام کرد که این تسهیلات از ۴ تا ۲۰۰ میلیون بوده و جمعا بیش از ۲ میلیارد تومان به اصحاب فرهنگ و هنر تعلق گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۲ میلیارد تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر بهشهر تعلق گرفت

مسعود فلاح در گفت‌وگو با پانا به 8 کتابخانه عمومی فعال در سطح شهرستان بهشهر اشاره کرد و گفت: «یکی از تصمیمات ما برای ارتقای سطح کیفی کتابخانه‌ها، این بود که منابع کتابی شهرستان را افزایش دهیم. ارشاد بهشهر بیشترین اهدای کتاب به مدارس را داشته است. سعی کردیم کتاب‌ها را به مدارس ببریم و به دست دانش‌آموزان و معلمان برسانیم. ولی جایگاه اصلی کتاب و مطالعه‌ آن کتابخانه‌های عمومی است.»

او با بیان اینکه کرونا به کتابخانه‌های عمومی لطمه وارد کرده است، ادامه داد: «شرایط شهرستان بهشهر در این دوره اکثرا نارنجی و قرمز بود و در کتابخانه‌ها بسته شد. البته کتابخانه‌های سیار راه‌اندازی شد. در روستاهای بالادست، همکاری به نام خانم یوسفی هست که قطعاً او را می‌شناسید. کتاب را به در خانه‌ها می‌برد و واقعا تلاش می‌کند. بقیه‌ همکاران ما هم در همین حیطه یا فضای مجاری تلاش می‌کنند.»

فلاح برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی و اهدای کتاب به مدیران و مسئولان و کتابخانه‌های مدارس و همچنین تجهیز کتابخانه‌های عمومی را از عواملی برشمرد که بهشهر را دارای جایگاه ویژه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان کرده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر به تعطیلی موسسات و آموزشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا و بیکار شدن بسیاری از نیرو‌های انسانی اشاره کرد و گفت: «برای اعطای تسهیلات کرونایی، سامانه‌ای با نام اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کردیم تا اطلاع‌رسانی کرده و از مراجعه حضوری جلوگیری کنیم. همچنین تسهیلاتی با هماهنگی اداره کل و بانک‌ها برای این مشاغل آسیب‌دیده در نظر گرفته شد که از مبلغ ۴ میلیون شروع می‌شد و به سقف ۲۰۰ میلیون می‌رسید. جمعا بیش از ۲ میلیارد تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر تعلق گرفت.»

فلاح به بیمه هنرمندان به عنوان یک مسئله‌ ضروری اشاره کرد و گفت: «در نتیجه عملکرد ما تعداد بیمه‌شدگان در این ایام به بیش از ۴۰ درصد برای هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر، نویسندگان، شُعرا و فعالان قرآنی شهرستان بهشهر و دیگر زمینه‌ها، افزایش یافت که تحت پوشش بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفتند.»

او صدور هنر کارت برای افرادی که عضو صندوق هنر بودند و دریافت مبلغ یک و نیم میلیون تومان را از دیگر اقدامات انجام شده برای جبران خسارت ناشی از کرونا برشمرد.

بهشهر پایگاه اصلی موسیقی بومی در شرق مازندران است

فلاح معتقد است که در مازندران اگر صحبت از موسیقی شود، اولین شهرستانی که ذهن همه مخاطبان به سمت آن می‌رود، بهشهر است. «بهشهر در شرق مازندران، جایگاه و پایگاه اصلی موسیقی خصوصاً موسیقی بومی و محلی است به جهت آن‌که سابقه دیرینه‌ای در این حوزه دارد. ما تنها بنیانگر موسیقی مازندران، استاد محمدرضا اسحاقی را داریم که با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استاد نشان درجه‌ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شد.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر به جایگاه این شهرستان در حوزه نمایش اشاره کرد و گفت: «در مازندران دو شهرستان این برجستگی را دارند. یکی تنکابن که البته به واسطه برخورداری از مرکز دانشگاهی، قوت بیشتری دارد و یکی هم بهشهر. تاکنون در بهشهر ۵ گروه‌ نمایشی ثبت شده که در جشنواره‌های استانی و حتی در جشنواره‌ فجر مقام کسب کرده‌اند.»

او به افتتاح آموزشگاه اختصاصی تئاتر «آنا» در بهشهر در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد که بزرگ‌ترین آموزشگاه تئاتر استان محسوب می‌شود.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند طیرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار