برگزاری جلسه طرح یاریگران زندگی درآموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان

بهارستان یک(پانا)- جلسه طرح کانون یاریگران زندگی با حضورنماینده اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و کارشناس ارشد مواد مخدر شهرستان بهارستان در سالن شهید درهم پور منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه طرح  یاریگران زندگی درآموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان

در این جلسه قره‌باقری معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن تشریح طرح یاریگران زندگی گفت: طرح یاریگران زندگی از سوی وزارت آموزش و پرورش و با هدف استفاده از پتانسیل و ظرفیت دانش‌آموزان و والدین در جهت شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، در حال اجرا است.

در ادامه مصطفی برجی کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان نیز در رابطه با این طرح عنوان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های قابل اجرا در مدارس به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توانمند‌سازی همزمان دانش‌آموزان، والدین و کارکنان در طرح یاریگران زندگی است و طرح یاریگران زندگی را طرحی اجتماع محور دانست.

سپس سرهنگ سعیدی، مدرس پیشگیری از اعتیاد نیروی انتظامی نیز در سخنانی ضمن تأکید به توجه مدیران مدارس به طرح یاریگران زندگی بیان کرد: طرح یاریگران زندگی، تحولی بزرگ خواهد بود و می‌تواند از بسیاری آسیب‌ها و مشکلاتی که نوجوانان با آنها درگیر هستند، جلوگیری کند.

او در ادامه با تقسیم‌بندی خانواده‌ها از جهت نحوه رویارویی با اعتیاد به بررسی تغییرات شناختی و‌ جسمی در نوجوانی و عکس‌العمل نوجوانان در مواجهه با رفتار والدین پرداخت.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار