در مراسم افتتاح مدارس در زنجان؛

حاجی میرزایی: توسعه از مدرسه نشات می‌گیرد

زنجان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کشور، با حضور در زنجان 16مدرسه خیرساز استان را افتتاح و چند طرح جدید را کلنگ زنی کردند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: توسعه از مدرسه نشات می‌گیرد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم در خصوص اهمیت مدرسه عنوان کرد: مدرسه یک مکان نیست، بلکه یک امکان کم نظیر است. مدرسه تنها یک سازه‌ معماری نیست، بلکه یک پرورشگاه انسانی است. مدرسه یک نقطه‌ جغرافیایی نیست، بلکه کانون شکل‌گیری آینده‌ است. مدرسه سازنده‌ شخصیت انسان‌هاست و به آینده و هویت دانش‌آموزان شکل می‌دهد. مدرسه درخشان‌ترین نقطه در نقش‌آفرینی تحولات آینده‌ یک سرزمین است. ساخت بنادر، پل‌ها و جاده‌ها نشان از پیشرفت است. محصول مدرسه انسان است که برترین موجود هستی است. تولید مدرسه پرفروغ‌ترین و پایدارترین تولید است.

وی در اشاره به فعالیت خیرین گفت: خیرین مدرسه‌ساز انتخاب هوشمندانه‌ای داشته‌اند، چرا که با خدا معامله کرده اند. سهیم شدن در بنای مدرسه، سهیم شدن در اصلاح اجتماعی و آینده‌ سرزمین و توسعه‌ کشور است. همه‌ تجلی‌های توسعه در جای جای سرزمین از مدرسه نشات می‌گیرد. همه‌ کسانی که در کار مدرسه‌سازی دخالت دارند کار بزرگی انجام می‌دهند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: دوران مدرسه دوره‌ای است که عمیق‌ترین و پایدارترین تأثیرات روی انسان‌ها در آن شکل می‌گیرد. هیچ مکانی نمی‌تواند به اندازه‌ مدرسه با دانش‌آموزان پیوند برقرار کند. خانواده‌ها با آرامش فرزندان خود را به این محیط امن می‌سپارند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اهمیت مجتمع‌ها تأکید کرد: امکان حمایت از مجتمع‌های آموزشی بیشتر از مدارس عادی است. مجتمع، مدرسه را به کانون برجسته‌تری در محل تبدیل می‌کند و عملیات گسترده‌تری را متوجه مدرسه می‌کند. مجتمع‌ها ظرفیت استفاده از توانمندی‌های اجتماعی و بلوغ اجتماعی را بیشتر می‌کنند. مدارس بزرگ می‌توانند تمام امکانات آموزشی و رفاهی را باهم داشته باشند.

وی به رشادت‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: این مجتمع به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است. نام او بر سر در این مجتمع حک می‌شود تا نسل ما بداند که او الگوی جامعه‌ ماست. ما راه او را به نسل جدید انتقال می‌دهیم. این الگوها نمونه‌های عینی تعالیم مدرسه و فرهنگ دینی ما هستند. وقتی دانش‌آموزان از ایثار، فداکاری، شجاعت و دشمن‌ستیزی می‌شنود، الگو می گیرند.

حاجی میزایی در پایان گفت: امیدواریم در این مدارس انسان‌های بزرگی پرورش یابند که در عرصه‌های علم و دانش و ایثار و فداکاری کل دنیا را پرفروغ کنند. این افراد باید در الگوهای انسانیت و اخلاق و معنویت و دینداری شاخص باشند.

در پایان مراسم، از کتاب زندگی نامه رجبعلی مقدم (خیر مدرسه‌ساز) رونمایی و از خانواده‌ او تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار