بودجه هزار میلیارد تومانی برای توسعه پایدار شهر اردبیل

اردبیل(پانا) - شهردار اردبیل خبر داد بودجه شهرداری اردبیل برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه شهر اردبیل در سال آینده هزار میلیارد تومان تعیین و برای تصویب به شورای شهر تقدیم شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بودجه هزار میلیارد تومانی برای توسعه پایدار شهر اردبیل

به گزارش روابط عمومی شهرداری اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در آئین تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به شورای شهر اردبیل در فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل اظهار کرد: شهرداری اردبیل بعد از ماه‌ها بررسی و اقدامات کارشناسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در قالب شش مأموریت و به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان تقدیم پارلمان محلی کرد تا هر چه سریع‌تر با تصویب نهایی برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.
او به مأموریت‌های شش‌گانه در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: اولین مأموریت ما در بودجه ۱۴۰۰ کالبدی و شهرسازی است که سعی و تلاشمان بر توسعه تفصیلی شهر و زیباسازی در مناطق مختلف است که در همین زمینه طرح‌های متعددی با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
شهردار اردبیل مأموریت دوم شهرداری را در بودجه سال آینده توجه به حوزه محیط زیست و خدمات شهری اعلام کرد و افزود: در بودجه سال آینده ۲۸۱ میلیارد تومان در این حوزه برنامه‌ها و فعالیت‌ها انجام خواهد شد که نسبت به متمم سال جاری این رقم ۸۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
لطف‌اللهیان توسعه فضای سبز، آسفالت معابر و کوچه‌ها، اجرای طرح جامع مدیریت پسماند و ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی را از جمله برنامه‌ها و رویکرد‌های محیط زیستی و خدمات شهری شهرداری اردبیل اعلام کرد.
او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه ارتقا سیستم ایمنی و مدیریت بحران بودجه‌ای که برای سال آینده پیش‌بینی شده، رشد یک‌هزار و ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد که ما قطعاً برای ارتقا سیستم مدیریت بحران شهرداری اردبیل به صورت جدی ورود پیدا کردیم.
لطف‌اللهیان اضافه کرد: انفجار اخیر در یکی از مناطق شهر اردبیل این پیام را به ما رساند که باید ایمنی را در شهر اردبیل ارتقا دهیم و بیش از گذشته سازمان آتش‌نشانی را به تجهیزات مدرن آراسته کنیم.

او چهارمین مأموریت شهرداری را در بودجه سال آینده توجه به حوزه حمل و نقل و ساماندهی ترافیک اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز ۴۴۶ میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده که ۴۴ درصد رشد نسبت به متمم سال جاری را نشان می‌دهد.
شهردار اردبیل بیان کرد: در این حوزه توجه جدی به زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل، تسهیل عبور و مرور، ارتقا وضعیت ناوگان عمومی، احداث پارکینگ و همچنین راه‌اندازی سیستم هوشمند مدیریت ترافیک در اولویت و اساس برنامه‌ها قرار گرفته است.
لطف‌اللهیان مأموریت پنجم شهرداری را در سال آینده توجه به ارتقا خدمات مدیریتی اعلام کرد و گفت: در این حوزه نیز با ۵۶ درصد افزایش اعتبارات نسبت به سال جاری تاکید بر ایجاد تحول در مدیریت و بهبود و اصلاح روش‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار