200 هزار دانش آموز فارسی در 124 کانون فرهنگی تربیتی مشغول فعالیت هستند

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس 124کانون فرهنگی تربیتی دارد که سالانه بیش از 200 هزار دانش آموز از برنامه های متنوع این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
200 هزار دانش آموز فارسی در 124 کانون فرهنگی تربیتی مشغول فعالیت هستند

جهانبخش بانشی در آیین تجلیل از دانش آموزان برتر کانونی نواحی 4 گانه شیراز و مدیران قطب های پنجگانه کانون‌های استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی برگزار شد، گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی به عنوان یک ابزار مهم در تحقق اهداف و مأموریت‌های پرورشی و تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان نقش مؤثر و بسزایی دارند و برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از این فضاها می‌تواند در کشف و هدایت توانمندی‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان بسیار مفید باشد .

معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: این مراکز با هدف ارائه خدمات به دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی و مهارتی در دوره‌های مختلف تحصیلی در سراسر استان تشکیل و راه‌اندازی شده است.

بانشی به عناوین روز شمارگرامیداشت هفته تاسیس کانون‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و افزود: مهمترین محوربرنامه‌های این هفته دراین روز شمار را "کانون، جهش تولید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رهروان شهید سلیمانی، تربیت نسل مهدوی، تندرستی و سلامت درایام کرونایی، مهارت آموزی، مشارکت اجتماعی ، فضای مجازی، رسانه وشبکه شاد، غنی سازی اوقات فراغت و پویایی و نشاط و جوانه‌ها" تشکیل می دهد.

معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه باید به دانش‌آموزان بیاموزیم که کانون‌های فرهنگی تربیتی یک مسیر مطمئن برای رسیدن به قله‌حهای افتخار هنر و موفقیت هستند، گفت: در سطح استان این کانون ها زمینه سخنوری و مجری گری بسیاری از دانش آموزان را فراهم کرده است به طوری که بسیارای از ادارات مناطق و شهرستان ها برای اجرای برنامه هایشان دیگر نیازی به استفاده از مجری های بیرون ندارند.

بانشی با اشاره به اینکه با توسعه فضای مجازی نقش تعیین کننده کانون‌ها بیشتر دیده می‌شود افزود: ما باید قدردان تلاش همکاران فعال در کانون‌های فرهنگی و تربیتی باشیم و زمینه‌های لازم برای توسعه ابعاد فعالیت کانون‌ها را فراهیم کنیم.

او بیان کرد: از هدف ها و برنامه های اصلی ما این است که نیروهای توانمند فرهنگی و غیر فرهنگی به خصوص معلمان را به سمت کانون ها سوق بدهیم تا بتوانیم از ظرفیت این هنرمندان در راستای تربیت نسل آینده بهره کافی را ببریم.

رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: درهفته کانون های فرهنگی تربیتی برنامه آموزش و توانمندسازی مدیران ، مربیان کانون های فرهنگی تربیتی با محورآموزش انجمن ها، قرآن و عترت، کارآفرینی، انتظار و مهدویت، مجری گری، خبرنگاری پیش بینی شده است.

سعید خادمی افزود: ورزش، گردشگری، مهارت های زندگی، بازیهای رایانه ای، نجوم، حقوق دانش آموزی، هنرهای نمایشی و آوایی، کتاب و کتابخوانی، شعر و داستان، فیلم دانش آموزی و رباتیک دربستر شبکه شاد از دیگر محورها و موضوعات و برنامه های تدارک دیده شده در هفته کانون های تربیتی است.

سعید خادمی همچنین از برگزاری جشن های متنوع در ادارات آموزش و پرورش (بوانات ، آباده ، فراشبند ، کامفیروز ، کوه چنار ، بختگان ، داراب ، ناحیه 4 شیراز ، فیروزآباد ، کوار ، بیضا ، پاسارگاد ، ارژن ، سده ، اقلید ، سرچهان)در فضای مجازی و بستر شبکه شاد ، تجلیل از مدیران قطب های پنجگانه استان فارس ، دانش آموزان برتر کانونی و پیشکسوتان فعال کانون های فرهنگی تربیتی و برگزاری جلسات آموزش و توانمند سازی مدیران ، کارشناسان و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی در این هفته خبر داد.

وی اظهار کرد: مهم ترین برنامه ای که در این ایام صورت خواهد گرفت، افتتاح نگارخانه کانونهای فرهنگی تربیتی استان در کانون شهید دعایی آموزش و پرورش ناحیه 1 شیراز می باشد که با حضور مسئولین استانی صورت خواهد پذیرفت و از ویژگی های بارز این نگار خانه برگزاری نمایشگاه دستاورد های دانش آموزان و مربیان می باشد .

در این مراسم از دانش آموزان برتر کانونی نواحی چهار گانه شیراز ، مدیران قطب های پنجگانه استانی و مدیر قطب 5 کشوری و پیشکسوتان کانون فرهنگی هنری تجلیل به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار