رییس سازمان دانش آموزی استان فارس:

پویش‌های دانش‌آموزی راهی برای بروز خلاقیت‌ دانش‌آموزان در ایام کرونا

شیراز (پانا) - نشست سالانه قطبی مسئولان سازمان دانش‌آموزی استان فارس در قطب جنوب به میزبانی شهرستان لارستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پویش‌های دانش‌آموزی راهی برای بروز خلاقیت‌ دانش‌آموزان در ایام کرونا

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان لارستان در این نشست گفت: بیش از همه تشکل‌های دانش‌آموزی، امروز شاهد فعالیت‌های مستمر، پویاتر و اثربخش‌تر تشکل پیشتازان در عرصه‌های اجتماعی و تربیتی هستیم که این مرهون تلاش‌های مدیران و مربیان و مسئولان سازمان دانش‌آموزی است.

مهدی اسماعیلی گفت: اهداف عالیه‌ای که مدنظر است تربیت جوانانی پرشور، متعهد، انقلابی، بانشاط و جوانانی است که بتوانند آینده‌سازان میهن اسلامی ما باشند. آمار رو به افزایش حضور اعضاء در سازمان دانش‌آموزی را نشان از این می دانیم که این اعضاء می‌توانند اسباب توسعه و پویایی و حرکت‌هایی نو را در فضای مدرسه و آموزش و پرورش ما و در شهرستان ما بوجود بیاورند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان فارس در ادامه افزود: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی و تشکیلات پیشتازان به گونه‌ای است که آموزش‌ها باید در فضای حضوری دانش‌آموزان اتفاق بیفتد اما سازمان دانش‌آموزی به دلیل پویا بودن آن خود را با شرایط کرونایی وفق داده و فعالیت‌های خود را در قالب‌هایی دیگر ادامه داده و دچار سکون نشده است.

امید اسماعیلی افزود: راز ماندگاری و زیبایی فعالیت‌های پیشتازان در امور تربیتی و فرهنگی و دیگر عرصه‌ها توجه و اهتمام ویژه به شعار همفکری، همدلی و همکاری است.

او گفت: سازمان دانش‌آموزی در همه سطوح؛ مدرسه، منطقه، استان و کشور دست به دست هم دادند و شرایط و ابزارهای جدیدی را برای آموزش دانش‌آموزان و مربیان طرح ریزی کردند و محدودیت‌هایی که کرونا برای ما ایجاد کرد، به شکلی دیگر جبران شد.

او ادامه داد: خانواده سازمان دانش آموزی هر سال پرجمعیت تر می شود اما هدف ما جذب اعضاء و کیفیت فعالیت‌ها و نه بالابردن آمار است.

او بیان کرد: طرح ریزی و برگزاری پویش‌های دانش‌آموزی در ایام کرونا با هدف ایجاد انگیزه هرچه بیشتر در بین دانش‌آموزن و عدم رکود در آنها در دریای تربیت اجتماعی بوده است.

او افزود: از طرفی یکی از اهداف سازمان دانش آموزی فارس این بوده که با بازی‌های فکری دانش‌آموزان را از فضای مجازی و گوشی موبایل دور نگه دارد و کرونا و محدودیت‌های آن باعث شد که ما به سمت گوشی‌های موبایل برویم و این خود بر لبه تیغ راه رفتن است اما با طرح‌ریزی‌های صورت گرفته در این سازمان و برگزاری پویش‌های دانش‌آموزی و برنامه‌هایی همچون پویش پیشگیری از مرگ خاموش، مسابقات بازی‌های فکری به صورت مجازی، دوره‌های آموزشی مستند سازی خبری، یادداشت نویسی و... سعی برآن داشتیم که دانش‌آموزان از این فعالیت‌های اجتماعی فاصله نگیرند و ما بتوانیم حتی محدودیت‌های کرونا را نیز تبدیل به فرصت کنیم.

نشست قطبی مسوولان سازمان‌های دانش‌آموزی فارس با حضور مناطق و شهرستان‌های اشکنان، اوز، بیرم، علا، مرودشت، قیروکارزین، گراش، گله دار، لامرد و مُهر به میزبانی لارستان در روز چهارشنبه 29 بهمن‌ماه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار