رئیس اتاق بازرگانی زنجان در شصت و سومین جلسه شورای گفت‌وگو استان زنجان :

فرصت حضور و مشارکت استان زنجان در بازار کشور ارمنستان و بازسازی مناطق قره باغ فراهم است

زنجان (پانا) - شصت و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار زنجان و به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس ظهر روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه 1399 در سالن جلسات پیامبر اعظم(ص) استانداری، سالن جلسات شهید شهریاری اتاق و محل ادارات و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فرصت حضور و مشارکت استان زنجان در بازار کشور ارمنستان و بازسازی مناطق قره باغ فراهم است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن نقشه راه تجارت خارجی استان، جلسات شورا با موضوعات مشخص و با استفاده از نظرات بخش خصوصی و ظرفیت کارشناسی اتاق بازرگانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همه سعی و تلاش اتاق در کنار حل مشکلات واحدهای تولیدی، توسعه صادرات محصولات تولیدی واحدها است که امید است با همدلی شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد استان زنجان در بخش‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به شناسایی بازارهای هدف جهت صادرات محصولات تولیدی استان زنجان و همچنین تمهیدات برای کسب سهمی از بازارهای کشورهای هدف ، تصریح کرد: طی جلسات گذشته بازار کشورهای بنگلادش و عراق مورد بررسی قرار گرفت و در همین زمینه اولویت‌هایی از سوی کنسولگری ایران در کربلا برای همکاری‌های مشترک با استان زنجان ارائه شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با رایزنی‌های صورت گرفته، ساختمان کنسولگری در فصل بهار به مدت یک ماه در اختیار استان زنجان قرار خواهد گرفت که از این فرصت باید نهایت استفاده ممکن را نمود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه تجار عراقی خریدهای خود را نقدی انجام می‌دهند و این یک فرصت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان زنجان است، ابراز کرد: اتفاقات سیاسی که در منطقه رخ داده فرصت خوبی را نصیب استان زنجان جهت حضور در بازار کشورهای ارمنستان و مناطق آزاد شده قره باغ ایجاد کرده است.

یگانه فرد با اشاره به برنامه‌ریزی جهت دعوت از سفیر ارمنستان برای حضور در استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین تدارکات لازم جهت اعزام یک هیئت تجاری به ارمنستان نیز در حال انجام است، ضمن اینکه فرصتی جهت مشارکت استان زنجان همراه با استان‌های شمال غرب کشور در جهت بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ وجود دارد که درخواست اتاق آماده سازی زمینه حضور فعال استان در این بخش می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب رتبه دوم استان زنجان در پایش محیط کسب و کار فصل پاییز کشور، خاطرنشان کرد: عملکرد استان زنجان در این بخش و همکاری واحدهای فعال اقتصادی در بخش های مختلف مطلوب و جای تقدیر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ادامه از فعالیت ۶۵ واحد تولیدی در بخش صنایع برق و الکترونیک در استان زنجان با اشتغال ۵۳۵۰ نفر خبر داد و افزود: ۲۹ محصول مختلف تولیدی با بیش از ۱۷ میلیون دلار صادرات در میانگین سه سال گذشته در این بخش رخ داده که حدود ۹ درصد صادرات استان زنجان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: در صورت تامین ۱۰ درصدی نیاز کشورهای هدف ذیل نقشه راه در راستای صادرات محصولات تولیدی حوزه برق و الکترونیک، صادرات استان می تواند در این بخش به بالای ۶۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت صنایع برق و الکترونیک استان زنجان توسط کارشناسان اتاق بازرگانی ارائه شد که بر همین اساس زنجان به عنوان قطب صنایع برق و الکترونیک در کشور داشته و با ایفای نقش محوری در صنعت برق کشور بیش از 60 درصد تجهیزات برق فشار قوی در زنجان تولید می شود.

12 درصد از اشتغال استان در حوزه برق و الکترونیک می باشد و سهم واحدهای صنایع برق و الکترونیک استان از کل صنایع استان 5 درصد است.

همچنین این گزارش می افزاید، اولویت های سرمایه گذاری در صنایع برق و الکترونیک استان تولید ورق هسته ترانس، تولید مفتول مسی به عنوان ماده اولیه و تولید و مونتاژ لوازم خانگی با برند معتبر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار