دستیار ارشد وزیر امور خارجه:

در صورت حمله رژیم‌صهیونیستی به نیروهای مستشاری ایران در سوریه، پاسخ دندان شکنی می‌ دهیم

تهران (پانا) - دستیار ارشد وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، با بیان این که حضور در سوریه برای مبارزه با تروریسم است، تاکید کرد اگر نیروهای مستشاری ایران مورد حمله قرار بگیرند مطمئنا رژیم صهیونیستی با پاسخ دندان شکنی مواجه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
در صورت حمله رژیم‌صهیونیستی به نیروهای مستشاری ایران در سوریه، پاسخ دندان شکنی می‌ دهیم

به گزارش ایسنا، متن مصاحبه علی اصغر خاجی، رییس هیات نمایندگی ایران در روند آستانه با خبرگزاری «اسپوتنیک» به شرح زیر است:

هیات معارضان سوری دولت روسیه را برای مانع تراشی جهت پیشبرد اهداف و کار کمیته قانون اساسی سرزنش کرده است. شما چه کارهایی می توانید بکنید تا این فشار را بر دولت سوریه وارد کنید تا کمیته قانون اساسی بتواند مجددا به کار خودش ادامه دهد؟

اتهام زدن مشکل کمیته قانون اساسی را حل نمی کند. آن طرف نیز انتقاداتی دارد که باید شنیده شود. مهم این است که مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد، مشکل سوریه باید از طریق گفتگوی سیاسی حل بشود و کمیته قانون اساسی یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند به این هدف کمک کند. پنچ جلسه کمیته قانون اساسی تا به حال تشکیل شده است. هفته آینده آقای پترسون به دمشق سفر دارند و امیدواریم مذاکرات مفیدی را با مقامات سوری داشته باشند و کار کمیته قانون اساسی پیش برود. کشور های ضامن آستانه از تشکیل جلسات کمیته قانون اساسی، پیشرفت کار آن و تلاش های آقای پترسون به عنوان تسهیل گر به شدت حمایت می کند.

در شرایط سخت اقتصادی کنونی در سوریه و بخصوص در شرایط کمبود مواد سوختی، آیا ایران برنامه ای دارد تا با صادرات نفت به سوریه کمک کند و بتوانند بر این مشکل فائق آیند؟

آمریکا در تلاش است تا آن اهدافی را که نتوانست از طریق جنگ مسلحانه تحمیلی علیه ملت سوریه بدست بیاورد، از طریق تحریم و فشار اقتصادی به آن دست یابد و ملت سوریه را وادار به تسلیم کند. بنابراین در این شرایط سخت کرونایی یک باری را به دوش ملت سوریه افزوده است. ما در فرمت آستانه با این اقدام ظالمانه مخالفت کردیم و جمهوری اسلامی ایران هم تلاش می کند در حد توان خودش همانطور که در گذشته در زمینه کمک های انسان دوستانه در کنار مردم سوریه بوده است، در آینده نیز به این کمک ها ادامه دهد.

در حمله های اخیر توسط نیروی رژیم صهیونیستی نیروی های تحت حمایت ایران در خاک سوریه کشته شده اند. آیا هیچ یک از مستشاران ایران در این حملات کشته شده اند؟

اولا اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم تجاوزگری است که موجودیت خود را از روی تجاوز به خاک کشورهای منطقه به دست آورده است و این جزئی از ماهیت این رژیم است که همواره تجاوز می کند و به کشورهای منطقه حمله نظامی می کند. ما در اجلاس فرمت آستانه این حملات ددمنشانه را محکوم کردیم و خواستار توقف این تجاوزات شدیم. نکته دوم این است که در ادعاهای رژیم صهیونیستی می توانیم بخش های کذب زیادی پیدا کنیم. ما در سوریه هستیم برای مبارزه با تروریسم و اگر نیروهای مستشاری ما مورد حمله قرار بگیرند مطمئنا رژیم صهیونیستی با پاسخ دندان شکنی مواجه خواهد شد.

پس چنین مواردی نبوده است؟

اینها ادعای کذب بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار