فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی:

یکی از فلسفه‌های ایجاد مجامع بسیج، استفاده از ظرفیت نخبگان است

شیروان(پانا)- اجلاسیه عمومی بسیج مرکز اندیشه، همفکری و راهبردی سپاه ناحیه شیروان با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی، فرماندهان، اعضای شورای حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در محل سالن اجتماعات فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از فلسفه‌های ایجاد مجامع بسیج، استفاده از ظرفیت نخبگان است

به گزارش پانا ، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در این جلسه با بیان خیر مقدم و عرض تبریک ماه پر خیر و برکت رجب و تقدیر و تشکر از نخبگان بسیجی گفت: امنیت یک مقوله بسیار فراگیر در حوزه های غذایی، دفاعی، اجتماعی و فضایی است.

وی با اشاره به اینکه در آموزه های دینی به مسئله ارزش علم و تحقیق بسیار پرداخته شده است افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در منشور گام دوم، به حوزه علم، دانش، تحقیق و پژوهش اشاره داشته اند و لذا یکی از اهداف تشکیل هیئت های اندیشه ورز، برای رفع نیازهای اساسی انقلاب، در راستای اقتصاد مقاومتی است.

ابوالقاسم چمن با اشاره به اینکه فلسفه خلقت انسان، به شدن است و در چهل سال گذشته، ما واژه می‌توانیم را تفسیر و تعبیر کردیم گفت: بنده درخواستی که از اعضای مجمع عمومی بسیج دارم این است که این مجمع را از شکل همایشی، نمایشی و سخنرانی خارج کرده و این فرصت را برای عرض اندام و فرصت سازی برای جوانان قرار دهید تا آنان فرصت ارائه کامل طرح‌ها را داشته باشند که اگر همت و اراده ای برای اجرای این طرح‌ها صورت بگیرد می تواند منشاء تحولات بزرگی برای جوامع بشری شود.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در ادامه افزود: فلسفه حضور فرماندهان و مسئولان در این مجمع عمومی این است که طرح های ارائه شده را در کارگروه های خود مطرح، حلاجی و چکش کاری کنند و ما هم ظرفیت خدادادی بسیج را در خدمت دستگاه‌ها قرار خواهیم داد.

وی از اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این طرح با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ابتدا در سطح استان برگزار و سپس در قالب یک طرح ملی در سراسر کشور اجرایی شد و به عنوان یک برگ زرینی برای افتخارات استان در کشور رقم خورد.

چمن افزود: امیدواریم که ان شاءالله مجمع عمومی بسیج با استفاده از ظرفیت مسئولین و نخبگان بسیجی، نقطه اتصال آن دو را با هم پیدا و دنبال کرده و در کنار سایر دستگاه‌ها، طرح ها را به اعضای مجمع جهت بررسی بیشتر ارائه بدهد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه طرح های ارائه شده به مجمع، ابتدا به دنبال حل مسائل بومی و رفع آسیب ها در سطح استان و سپس قابل تعمیم به کشور باشد گفت: با وجود اینکه دشمنان انقلاب، جنگ را به سفره‌های مردم کشانده اند اما با ظرفیت های استانی، ما می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم و همچنین شهرستان شیروان نیز از ظرفیت های بالایی برخوردار است و حرفِ برای گفتن توسط نخبگان بسیجی، در این شهرستان بسیار وجود دارد.

حیدر جهانگیری رئیس مجمع عمومی بسیج شهرستان شیروان نیز در این جلسه گفت: نابود کردن بنای خانواده، گرفتن فرهنگ عاشورا و نفوذ به سنگر عفاف و حجاب از اهداف دشمن است که آنان می‌خواهد این ها را از ما بگیرند و لذا با راهکار احیای امر به معروف و نهی از منکر، که در جامعه ما مهجور است می توان با این اهداف دشمن مقابله نمود.

طرح های منتخب ساخت دستگاه عصاره و اسانس گیری از گیاهان دارویی به صورت همزمان، توسط مهدی فریدونی، عفاف، حجاب و پاکدامنی درکاهش آسیب های اجتماعی، توسط سمیه خداوردی زاده، راهکارهای افزایشی تمایل به همکاری های داوطلبانه در سازمان های عام‌المنفعه با تمرکز بر رسانه‌های دیجیتال، توسط قاسم شعبانی، بیماری هلندی در اقتصاد، توسط معصومه شفیعی و مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید و بسته بندی فرآورده های لبنی، توسط زهرا رستمی در این اجلاسیه عمومی بسیج ارائه شد.

از تلاش های بسیجیان فرهاد درخشیده، سمیه خداوردی زاده، قاسم شعبانی، راضیه ناصرنیا به عنوان منتخب در گروه های فناوری و تحقیقات، فرهنگی و اجتماعی، رسانه و فضای مجازی و اقتصادی و همچنین حیدر جهانگیری و علی اصغر صابریان به عنوان رئیس و نایب رئیس مجمع، با اهدای لوح سپاس، تجلیل به عمل آمد.

در این اجلاسیه حجج الاسلام حسین تکمیلی امام جمعه، علی تیرگانی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شیروان، عین‌الله حاتمی جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج، علی ذوالفقاری سرپرست فرمانداری، علی ابراهیمیان رئیس اداره آموزش و پرورش، ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباسعلی ریحانی فرمانده، وحید قویدل جانشین و یحیی محمدیاران مسئول حفاظت اطلاعات سپاه ناحیه شیروان، دولت اسماعیل زاده رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و ... حضور داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار