رایزنی وزیران خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا درباره توافق هسته‌ای

تهران (پانا) - وزارت امورخارجه فرانسه اعلام کرد ژان ایو لودریان و همتایان او از انگلیس، آلمان و آمریکا قرار است در یک نشست درباره توافق هسته‌ای رایزنی کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی وزیران خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا درباره توافق هسته‌ای

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و همتایان او از انگلیس، آلمان و آمریکا قرار است در نشستی که روز 18 فوریه برگزار می شود درباره وضعیت پیرامون توافق هسته ای و ایران بحث و رایزنی کنند.

بنابر این گزارش، خبر برگزاری این نشست پس از آن اعلام شده است که رهبر انقلاب تاکید کردند که اگر آمریکا خواهان احیای توافق هسته‌ای است، باید اقدام عملی انجام دهد و دیگر حرف کافی نیست.

مقامات ایران بارها تاکید کرده اند که آمریکا به عنوان کشوری که به طور یک جانبه از توافق هسته ای خارج شد و تعهداتش را نقض کرد، ابتدا باید به توافق بازگردد سپس ایران نیز به اجرای کامل تعهدات هسته ای اش باز می گردد.

ایران پس از گذشت یک سال از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و کوتاهی طرف های اروپایی برای عمل به تعهداتشان ذیل این توافق و جبران تاثیرات ناشی از تحریم های آمریکا تصمیم گرفت که طبق مفاد برجام اجرای تعهداتش را به صورت گام به گام کاهش دهد.

توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی که جدیدترین گام ایران در همین راستا به شمار می آید، قرار است از روز سوم اسفند ماه اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار