معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

طرح "ایران مهارت" عامل موثری در توسعه متوازن رشته های تحصیلی است

تهران (پانا) -ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب و تفاهم مشترک بین سازمان فنی و حرفه‌ای و وزات آموزش و پرورش رسیده و هدف اولیه از اجرای این طرح، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه اول در دبیرستان‌ها به کمک آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است.

کد مطلب: ۱۱۶۴۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح "ایران مهارت" عامل موثری در  توسعه متوازن رشته های تحصیلی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بهروز هاشمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اداره کل شهرستان‌های استان تهران در حاشیه این نشست گفت: مهمترین رسالت ایران مهارت، آشنایی بهتر دانش‌آموزان با رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کمک به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه است و این امر ضرورت و اهمیت ایران مهارت را در توسعه متوازن رشته‌ای دو چندان می‌کند .

هاشمی پیرامون طرح خود اتکایی اظهار کرد: این طرح علاوه بر آموزش مهارت‌های شغلی در زمینه ایجاد انگیزه و خودباوری در دانش‌آموزان بسیار موثر است.

او افزود: در طرح خود اتکایی دانش‌آموزان اوقات غیر درسی خود را در محیط مدرسه به آموزش حرفه‌ای خاص اختصاص می‌دهند تا در کنار علم آموزی، کارآموزی را نیز فراگیرند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: در شرایط فعلی با استفاده از شیوه‌های نوین از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای اجرای طرح خود اتکایی برایدانش‌آموزان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار