کاظمی در پنجمین دوسالانه توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور:

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عصاره تمام عمر مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمی و اجرایی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، انتشار متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را اتفاق خوبی در کشور دانست که عصاره تمام عمر مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمی و اجرایی است.

کد مطلب: ۱۱۶۴۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عصاره تمام عمر مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمی و اجرایی است

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در دوسالانه مدیران مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف برای حوزه پرورشی اهمیت دارد، زیرا بیانیه گام دوم یا منشور انقلاب اسلامی عصاره تمام عمر مقام معظم رهبری در حوزه های علمی و اجرایی است و شاید تنها متنی از سوی مقام معظم رهبری است که بعد از تدوین به افراد و دستگاه های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران برای ترویج آن تاکید شده است.

وی افزود: انتشار متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در کشور رقم زد. نکته بعدی زمان صدور این بیانیه است که دقیقاً در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شده است، زمانی که تمام امیدهای دشمن را بعد از ۴۰ سال نقش بر آب کرد و نه تنها امید آنها را نقش بر آب کرد، بلکه نقشه ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی را نیز در ابعاد مختلف ترسیم کرد. با این بیانیه، دشمن به یک ناامیدی مطلق فرو رفت و احساس اینکه مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی خسته شدند را از بین برد و نشان داد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه های کلانی برای پیشبرد اهداف بلند انقلاب و تعالی ایران اسلامی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابراین همه افراد منصوب به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمام دستگاه ها و سازمان ها باید نسبت خود را با بیانیه گام دوم انقلاب مشخص کنند و برای تبلیغ و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بردارند.

وی یادآور شد: می خواهم بگویم اگر انقلاب اسلامی به وجود نمی آمد امروز اثری از قرآن در جامعه ما وجود نداشت و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا این فضا را فراهم کرده است که ما از برکت قرآن و معصومین علیهم السلام بهره‌مند شویم.

کاظمی خاطرنشان کرد: ما در آموزش و پرورش باید در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال تقویت عقبه و هویتی قوی‌تر و محکم‌تر برای جوانان و نوجوانان باشیم، زیرا دشمن به دنبال آن است که نسل جوان و نوجوان ما را با افکار پوچ منحرف کند.

وی افزود: باید سعی کنیم با پاسداشت ایام الله ها این عقبه ارزشمند انقلاب اسلامی را در ذهن دانش آموزان با برگزاری یادمان های شهدا که گنجینه های ارزشمندی هستند و برپایی اردوهای راهیان نور به آنها منتقل کنیم، زیرا دانش آموزان باید بدانند چه تلاش ها و رنج ها و خون هایی برای برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ریخته شده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دشمن سعی دارد با از بین بردن فرصت ها آنها را تبدیل به تهدید فراروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کند و به نسل جوان القاء کند که شما نمی توانید، ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم تا این فرصت ها را احیاء کنیم و بگوییم که ظرف ۴۰ سال گذشته چه اتفاقی افتاده است و در گام دوم انقلاب باید با شکوه تر از گذشته ادامه دهیم و نسبت به آینده وظیفه داریم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عموم مردم به ویژه جوانان را مخاطب قرار دادند زیرا انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و با حضور مردم و جوانان در صحنه بود که بر طاغوت زمان پیروز شد و پایه های خود را مستقر کرد، بنابراین باید با گسترش فضای امید ابهام را از دل جوانان به باورهای انقلاب بزداییم.

کاظمی در ادامه بیان کرد: اکنون دشمن به دنبال تضعیف باورها و ارزش های انقلاب است تا اراده جوانان را سست کند و اخلاق را از بین ببرد و آنها را دچار آسیب کند و تلاش می‌کند که عمران و آبادانی نظام جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد و با ایجاد انحراف در ذهن دانشجویان و دانش آموزان و نسل جوان آنها را از انقلاب مایوس کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری جوانان امروز را آماده‌تر از جوانان عصر انقلاب معرفی می‌فرمایند و می توانیم دستاوردهای آنها را در بخش‌های نظامی علمی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنیم و حضور شجاعانه جوانان را در فرا مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی و اعتقادات که برپایه اسلام بنیان نهاده شده است به خوبی این مهم را در یابیم که دشمن سعی می کند این اعتقاد و دستاوردها را نادیده بگیرد و آنها را از بین ببرد.

کاظمی یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند با از بین بردن روحیه امید در بین نسل جوان، آینده ای سخت و مبهم و پر از مسئله را برای آنها ترسیم کند، بنابراین وظیفه داریم موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را برای نسل جوان و نوجوان خود بیان کنیم و حس امید را در جامعه مخاطب خود که همانا آینده سازان این مرز و بوم هستند منتقل کنیم تا شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان باشیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در حوزه های مختلف خوانش و متن بیانیه، توصیف اهمیت و تبیین موارد مندرج در بیانیه و تبیین و تفهیم مفاهیم بیانیه، گام بردارد تا جوانان را با انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری آشنا کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: باید از تمام ظرفیت های فرهنگی هنری برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم. خوشبختانه سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب درسی بخش‌هایی از متن بیانیه گام دوم را منتشر کرده است و همچنین ۴۰ کتاب داستانی در زمینه بیان کلیدواژه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چاپ شده است.

وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت نقش کلیدی در تربیت جوانان مومن و انقلابی دارد که تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به پیاده سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش که هدف آن تربیت جوانانی است که به مراتبی از حیات طیبه دست یابند کمک می‌کند. همچنین مدیران دارالقرآن ها نیز می‌تواند در کنار سایر فعالیت‌های خود در این زمینه نقش موثری داشته باشد و مسابقات کتابخوانی و فرهنگی با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای دانش آموزان تحت پوشش خود برگزار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار