ویروس کرونایی انگلیسی سریعتر منتقل می شود

رشت (پانا) - معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت ویروس کرونای انگلیسی در مقایسه با کرونای نوع قبلی سریعتر منتقل شده و افراد در سنین پایین را بیشتر مبتلا می کند و از مرگ و میر بالاتری نسبت به کرونای نوع قبلی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۶۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ویروس کرونایی انگلیسی  سریعتر منتقل می شود

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسعود نوروزی با بیان اینکه هم اکنون مورد تائید شده ای از کرونای انگلیسی در گیلان مشاهده نشده است، اظهار کرد: دور از ذهن نیست با توجه به اینکه این ویروس در استان های دیگر مشاهده شده است در استان گیلان مشاهده نشود.

وی در خصوص تفاوت کرونای انگلیسی با نوع قبلی تصریح کرد: ویروس کرونای انگلیسی در مقایسه با کرونای نوع قبلی سریعتر منتقل شده و افراد در سنین پایین را بیشتر مبتلا می کند و همچنین از مرگ و میر بالاتری نسبت به کرونا نوع قبلی برخوردار است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روش های پیشگیری کرونای انگلیسی هیچ تفاوتی با کرونای قبلی ندارد گفت: پرهیز از دورهمی ها و خودداری از تجمعات در فضای بسته از موارد قابل توجهی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

نوروزی با تاکید بر لزوم پروتکل های بهداشتی در جهت قطع زنجیره انتقال کرونا تاکید کرد و افزود: همچنان زدن ماسک و رعایت فاصله ۱.۵ متری بهترین راهکار برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴٠۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و ۸۰ بیمار بدلیل وخامت بیماری در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار