دندان درد خود را با مصرف خودسرانه دارو ساکت نکنید

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان باید هر شش ماه یک‌بار به دندان‌پزشک مراجعه کنیم و برای تسکین درد دندان، خودسرانه دارو مصرف نکنیم، زیرا موقتی بوده و درمان محسوب نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۴۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دندان درد خود را با مصرف خودسرانه دارو ساکت نکنید

به‌گزارش ایسنا، مصطفی شیخی با اشاره به گذراندن دوره آموزشی کنترل بیماری‌های عفونی توسط دندان‌پزشکان، اظهار کرد: دندان‌پزشکان قبل از شیوع بیماری کرونا نیز نکات بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و دستکش را رعایت می‌کردند؛ به همین دلیل شاهد آمار پایین ابتلای دندان‌پزشکان به کرونا در استان هستیم.

وی با بیان اینکه افراد معمولاً باید هر شش ماه یک بار برای معاینه به دندان‌پزشک مراجعه کنند، افزود: پوسیدگی دندان، بیماری بوده و طبیعتاً با گذشت زمان خطرات خاص خود را خواهد داشت، بنابراین حتماً باید معاینه‌های دوره‌ای انجام شود.

شیخی در رابطه با مصرف خودسرانه داروها، تصریح کرد: داروهای گیاهی مورد تایید معاونت غذا و دارو را نباید به عنوان درمان کلی در نظر گرفته و خودسرانه مصرف کنیم، زیرا فقط درد را به صورت موقت تسکین می‌دهد و درمان محسوب نمی‌شود.

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با دندان‌ شیری، خاطرنشان کرد: دندان شیری به دلیل اینکه باید یک پایه برای دندان‌های دائمی باشد، مهم بوده و تا زمانی که دندان‌های دائمی رویش می‌کنند، عمل جویدن با دندان‌های شیری انجام می‌شود اما به لحاظ زمان مراقبت، به محض اینکه اولین دندان شیری رشد پیدا کرد، مراقبت‌ها باید شروع شود، به همین خاطر درمان پوسیدگی دندان‌ها را نباید به تاخیر انداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار