تصویر گردشگران آمریکایی از ۲۰۲۱

تهران (پانا) - گردشگران آمریکایی با شرکت در یک نظرسنجی عمومی درباره چشم‌انداز مسافرت‌ها در سال‌جاری میلادی، تمایل برای سفر در سال دوم کرونا را به شکل محسوس، بیشتر از سال گذشته اعلام کردند. بیش از نیمی از آمریکایی‌ها برای روزهای تعطیل برنامه سفر تدارک دیده‌اند. روند احیای مسافرت‌ها در سه مرحله پیش‌بینی شده است که اولین آن سفرهای تفریحی است.

کد مطلب: ۱۱۶۴۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تصویر گردشگران آمریکایی از ۲۰۲۱

به‌گزارش دنیای‌اقتصاد، نظرسنجی انجمن هتل و اقامت آمریکا نشان می‌دهد سفرها (عمدتا داخلی) در سال ۲۰۲۱ با استقبال بسیاری همراه خواهد بود که به احیای بازار گردشگری آمریکا منجر خواهد شد اما صنعت هتلداری همچنان روند بهبودی بسیار کندی را تجربه خواهد کرد. شرکت تخصصی فناوری تحقیقات آنلاین مورنینگ کنسولت به سفارش انجمن هتل و اقامت آمریکا (AHLA) در یک نظرسنجی عمومی در آمریکا از ۲۲۰۰ بزرگسال درباره چگونگی گذراندن تعطیلات و سفر، به چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای از بازار گردشگری ۲۰۲۱ دست یافتند که براساس این نظرسنجی ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها برای تعطیلات به سفر می‌روند. توزیع واکسن نقش مهمی در بازگشت تقاضای سفر دارد.

حدود ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان اقامت در هتل را انتخاب می‌کنند و اقامت ۴۸ درصد در هتل‌ها بستگی به توزیع واکسن دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تا پیش از همه‌گیری کرونا سالانه ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها تعطیلات خود را در سفر می‌گذراندند و این درحالی است که با شیوع کرونا در این کشور تنها ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند تعطیلات خود را به سفر خواهند رفت و تنها ۲۸ درصد در هتل‌ها اقامت می‌کنند. ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، قبل از شیوع کرونا حداقل یک شب در سال برای تفریح و ۲۱ درصد حداقل یک شب در سال برای کار در هتل اقامت داشتند. با شروع همه‌گیری کرونا، صنعت هتلداری در زمره اولین گروه‌ها در افزایش پروتکل‌های بهداشتی و نظافت دقیق و سختگیرانه برآمدند و دستورالعمل‌های ویژه‌ای را در این زمینه تصویب کردند تا ضمن اطمینان به مهمانان و ایمنی کارکنان این صنعت را در برابر چالش‌های جدید ایجاد شده محافظت کنند. اما براساس این نظرسنجی اگرچه مصرف‌کنندگان نسبت به سفر خوش‌بین هستند اما اطمینان کردن درباره اقامت در هتل‌ها به توزیع گسترده واکسن بستگی دارد.

حدود ۱۱ درصد اعلام کردند درصورتی از هتل‌ها استفاده می‌کنند که واکسن در دسترس عموم قرار گرفته باشد. ۲۰ درصد زمان اقامت در هتل را منوط به واکسینه شدن اکثریت مردم آمریکا دانستند و ۱۷ درصد نیز هنگامی که خودشان شخصا واکسینه شوند. از هر ۵ آمریکایی یک نفر زمان اقامت خود در هتل را بین فوریه تا آوریل برآورد می‌کند و ۲۴ درصد دیگر احتمالا بین ماه‌های می‌ تا آگوست در هتل اقامت خواهند کرد. با وجود اینکه خوش‌بینی بسیاری نسبت به بهبود سفر در سال ۲۰۲۱ وجود دارد اما هتل‌ها همچنان با بحران ویرانی‌های کووید-۱۹ مواجه هستند که در سال گذشته کرونا منجر به از دست رفتن ۱۰ درصد اشتغال در هتل‌ها شده است. صنعت هتلداری در بسته‌های کمک بعدی نیازمند حمایت کنگره و دولت آمریکاست تا هتلداران و کسب‌وکارهای کوچک به فعالیت خود ادامه دهند و کارکنان خود را بازگردانند. در رابطه با انتخاب هتل ها، نظافت حتی پیش از کرونا مهم‌ترین فاکتور به‌شمار می‌رفت که پس از شیوع کووید-۱۹ به بالاترین سطح خود رسیده است.

در یک نظرسنجی جداگانه از مسافران در دسامبر ۲۰۲۰ حدود ۶۲ درصد از مصرف‌کنندگان نظافت کلی را دلیل خود برای انتخاب هتل درنظر گرفتند و ۲۴ درصد افزایش میزان نظافت در مقایسه با گذشته را برای انتخاب خود بیان کردند. همچنین ۵۳ درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند با افزایش محصولات نظافتی و بهداشتی احساس راحتی بیشتری برای اقامت در هتل خواهند داشت. باتوجه به شرایط موجود سفر در این کشور پیش‌بینی می‌شود بهبود صنعت سفر در سه مرحله انجام شود. ابتدا سفرهای تفریحی مسیر بهبودی را طی کند پس از آن رویدادهای کوچک و متوسط و در نهایت سفرهای گروهی و تجاری بازیابی شوند. اگرچه بهبودی در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد اما بهبودی کامل آن و بازگشت به شرایط پیش از کرونا تا پیش از سال ۲۰۲۴ اتفاق نمی‌افتد. باتوجه به رکود شدید سفر در سال ۲۰۲۰ ناشی از بحران کرونا حدود ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها شرایط بهتری را برای سفرها در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال گذشته پیش‌بینی می‌کنند و این درحالی است که ۲۳ درصد انتظار سفرهای کمتر و مابقی شرایط مشابه را ارزیابی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار