از سوی مرکز آمار ایران صورت گرفت

اهدا 500 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - با تدابیر استاندار آذربایجان غربی و پیگیری های مدیرکل آموزش و پرورش استان، به منظور رفع نیازهای آموزشی مناطق کم‌برخوردار استان در راستای بهره گیری لازم از شبکه شاد و آموزش مجازی در دوران کرونا، 500 دستگاه تبلت از سوی مرکز آمار ایران به دانش‌آموزان آذربایجان غربی اهدا شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اهدا 500 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان آذربایجان غربی

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، «مهین منافی» با اشاره به عنایت ویژه دولت جهت رفع نیازهای دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، افزود: این تعداد تبلت در جریان دیدار با رییس مرکز آمار ایران و با هدف حمایت از دانش‌آموزان کم برخوردار به استان آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهار کرد: اقدام مرکز آمار ایران برای تهیه و اهدای این تعداد تبلت، به دانش آموزان کم برخوردار و در راستای تحقق شعار محوری عدالت آموزشی و فرهنگ‌ سازی انجام شده است.

وی با قدردانی از اقدام ارزشمند مرکز آمار ایران، خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر آثار مستقیم و زمینه سازی برای بهره‌مندی دانش آموزان از برنامه های آموزشی و پرورشی در بستر شبکه شاد، نوعی فرهنگ سازی در راستای حمایت از دانش‌آموزان کم برخوردار محسوب می شود.

منافی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 2900 تبلت و موبایل هوشمند توسط انجمن اولیا و مربیان مدارس، خیرین و مشارکت دستگاههای دولتی و حمایتی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان استان آذربایجان غربی قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، برقراری پیوندهای پررنگ بین نهاد تعلیم و تربیت و سایر دستگاه ها، تعاون و همکاری سازمان‌ها و به اشتراک گذاشتن امکانات و هم افزایی برای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی را از الزامات مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت در شرایط کرونایی دانست.

طبق گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، تعداد 528 هزار و 567 دانش‌آموز استان معادل 87.84 درصد در حال حاضر در شبکه آموزشی شاد حضور دارند و آموزش برای 12درصد باقیمانده دانش‌آموزان استان که به برنامه شاد دسترسی ندارند، از طریق تلویزیون و ارسال درس‌نامه پیگیری می‌شود.

بیش از 625 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف در استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار