حاجی میرزایی: فیلم‌هایی مانند «یدو» به انسان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد

تهران (پانا) - با حضور وزیر آموزش وپرورش از عوامل سازنده فیلم «یدو» تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی:  فیلم‌هایی مانند «یدو» به انسان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این آیین که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد از عوامل و دست اندرکاران فیلم «یدو» تقدیر شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تولید هر محصولی در حوزه فرهنگی به یادگیری انسان منجر می شود، اظهار کرد: زبان هنر می تواند انسان ها را برای پذیرش نقش های خودشان در جامعه آماده کند و از این منظر رمان، داستان و فیلم توانسته است روح و روان انسان را صفا و قابلیت های وی را توسعه دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام لحظه های انسان با فراگیری توام است و یادگیری اصلی ترین عنصر زندگی انسان ها برای زندگی کردن و پیدا کردن خود است، اظهار کرد: فیلم هایی مانند «یدو» به انسان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسند. اگر فیلم بتواند حال ما را بهتر، درک ما را عمیق تر، و نگاه ما را به پدیده های پیرامون دیگر حساس کند، موفقیت بیشتری کسب کرده است.

شایان ذکر است، «یدو» تازه‌ترین فیلم سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی مهدی جعفری بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شناخته شد و ۵ سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار این رویداد بزرگ سینمایی ایران را به خود اختصاص داد.

فیلم «یدو» در شب به‌یادماندنی اهدای جوایز برترین‌های سینمای ایران در سال ۱۳۹۹ در بخش «سودای سیمرغ» جشنواره، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلمبرداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد.

فیلم «یدو» در ۱۳ بخش از جمله بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین طراحی صحنه، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین فیلم‌برداری، بهترین نقش اول مرد، بهترین نقش اول زن، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه شده بود.

فیلم «یدو» در راستای مشارکت راهبردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار