در جلسه شورای عالی فضای مجازی؛

روحانی: تقویت فضای مجازی و فراهم کردن فرصت بهره‌برداری از آن ضروری است

تهران ( پانا)- رییس جمهوری با اشاره به پیش‌بینی تداوم بیماری کرونا در سال آینده و حتی با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون، بر لزوم تقویت هر چه بیشتر فضای مجازی و فراهم کردن فرصت بهره برداری از آن تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۴۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: تقویت فضای مجازی و فراهم کردن فرصت بهره‌برداری از آن ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی پس از ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش از آموزش در شبکه شاد، اهمیت نقش فضای مجازی در حوزه آموزش به ویژه در ایام شیوع کرونا و سرمایه‌گذاری مناسب دولت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر در زمینه توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی اقدام موثری انجام نگرفته بود، امروز در خدمت‌رسانی به مردم با خلاء بزرگی روبه رو بودیم و در داخل و خارج مورد ملامت قرار می‌گرفتیم و این اقدام با سرمایه‌گذاری سنگین دولت ایجاد شده که امروز می‌تواند در خدمت بیشتر مردم قرار گیرد.

رییس جمهوری با تاکید بر اهتمام دولت بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم اظهار داشت: امروز در شرایط کرونایی بسیاری از خدمات دولتی و غیردولتی در کشور در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش در سایه گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی و توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی انجام گرفته است.

روحانی با اشاره به پیش‌بینی تداوم بیماری کرونا در سال آینده و حتی با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون، بر لزوم تقویت هر چه بیشتر فضای مجازی و فراهم کردن فرصت بهره‌برداری از آن تاکید کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام دولت به موضوع عدالت آموزشی، شبکه شاد توانسته است به مدد اقداماتی که در سال‌های اخیر در خصوص گسترش و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی انجام شده و به وسیله پیام‌رسانی بومی با بهره‌گیری از دانش و توانایی داخلی، عدالت آموزشی را محقق کند و از این نظر می‌تواند الگوی مناسبی برای تحقق پیام‌رسان‌های داخلی باشد.

رییس جمهوری با تقدیر ویژه از دستگاه‌های مسوول به ویژه وزارت آموزش و پرورش در ایجاد شبکه ویژه آموزش مجازی گفت: اگرچه ممکن است هنوز در برخی نقاط کشور به لحاظ پوشش ارتباطی و همچنین تهیه ابزار ارتباطی مشکلاتی وجود داشته باشد که با برنامه‌ریزی مشترک آموزش و پرورش و صدا و سیما تلاش شده است جبران شود، امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که دستگاه‌های مسوول در دست اقدام دارند به زودی این مساله نیز برطرف شود.

در این جلسه، کارکرد شبکه شاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در زمینه توسعه و رفع نواقص آن تصمیماتی اتخاذ شد. از جمله اینکه در استان‌هایی که کمبودی در ضریب نفوذ شبکه ملی وجود دارد، به سرعت امکان اتصال با کیفیت مناسب به شبکه شاد فراهم شود.

در جلسه شورای عالی فضای مجازی همچنین کلیات صنعت مربوط به حمایت از کودکان و نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارتقای ظرفیت‌های فنی و نرم‌افرازی شبکه شاد، ۱۲.۵ میلیون نفر از دانش آموزان در این شبکه احراز هویت شدند و ۱۱۵ هزار مدیر و ۸۰۰ هزار معلم در این شبکه فعال هستند و تاکنون ۲۴ میلیارد پیام و ۹ میلیارد فایل در شبکه مبادله شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار