والاترین پیام وصیت نامه سردار سلیمانی تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور است

تهران (پانا) - بهمن حیدری هنرمند خوشنویس و صاحب اثر خوشنویسی وصیتنامه سردار شهید سلیمانی والاترین پیام این وصیت نامه را تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور می داند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
والاترین پیام  وصیت نامه سردار سلیمانی تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور است

مراسم افتتاحیه نمایشگاه صریر سبلان و رونمایی از وصیت نامه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به خط استاد بهمن حیدری با حضور محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، حجت الاسلام جعفرزاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل، برخی از مدیران حوزه هنری و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و جمعی از هنرمندان استان اردبیل در محل گالری ابوالفضل عالی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار شد.

شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی از زبان هنر استانی به عرصه ملی

در ابتدای این مراسم که به دلیل رعایت پروتکل ها کوتاه و در فضای گالری برگزار شد، حجت الاسلام جعفرزاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل درباره لزوم برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان شهرستانی در تهران گفت: اردبیل ریشه هنرها و فرهنگ شیعی است و سرچشمه آثار هنری سایر نقاط کشور هم هست. این نمایشگاه‌ها یکسری اهداف چندلایه را دنبال می‌کند که یکی از آنها این است که آموزه‌ها و مضامین دینی، ملی و فرهنگی را اشاعه دهد، چون زبان هنر زبانی فراملی و فرا ادیانی است که خوشنویسی، شعر، موسیقی و هنرهای تجسمی همه در این حوزه قرار می‌گیرند.
وی زیبانویسی زبان فارسی و جدی‌تر مطرح کردن این زبان را به عنوان زبان ملی و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی از زبان هنر استانی به عرصه ملی را دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها خواند.
مدیرکل سازمان تبلیعات اسلامی استان اردبیل در مورد وصیت‌نامه خوشنویسی‌شده سردار شهید سلیمانی نیز گفت: ما وظیفه داریم در راستای هدف بلندی که سردار سلیمانی داشت، حرکت کنیم چراکه اعتقاد داریم ایشان زنده هستند و سلوک و زندگی سردار در راستای آرمان‌های بلند نظام اسلامی است که ایشان برای تحقق آنها تلاش کردند. ما در سازمان تبلیغات اسلامی سفارش این اثر را دادیم تا بتوانیم ما هم سهمی از این اهداف والا داشته باشیم و بخشی از ادای دین‌مان را به انقلاب اسلامی تحقق ببخشیم و هم هدیه‌ای برای رهبر انقلاب و خانواده این شهید والا تدارک دیده باشیم.
وی تاکید کرد: این اهداف والا و بندهایی که در وصیتنامه سردار دل‌ها است، با زبان هنر که زبانی زیبا و شکیل است نمود پیدا می‌کند و امیدوارم این زحمت ناچیز مورد قبول واقع شود.
هدیه ای از هنرمندان اردبیلی به خانواده شهید سردار سلیمانی
دکتر امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل هم در مورد نمایشگاه صریر سبلان گفت: این نمایشگاه شامل 50 اثر خوشنویسی، نقاشی خط و نگار گری از 25 هنرمند منتخب استان اردبیل که با حوزه هنری در ارتباط هستندف می شود. این آثار بیشتر مضامین دینی، معنوی و انقلابی دارند. با توجه به اینکه در زمینه هنرهای خوشنویسی و نگارگری جزو استانهایی است که بویژه در سالهای اخیر در جشنواره های مختلف جوایز خوبی کسب کرده اند و جایگاه خوبی دارد، این مجموعه آثار ترکیبی از این سه رشته هنری است که به مدت ده روز به نمایش در خواهند آمد.
وی در مورد رونمایی از وصیت نامه خوشنویسی شده سردار سلیمانی هم گفت: خوشنویسی وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سالگرد رونمایی از این وصیت نامه در سال گذشته، توسط یکی از هنرمندان ممتاز خوشنویس استان اردبیل به شکل زیبایی نگارش یافته است که به عنوان هدیه ای از طرف هنرمندان استان اردبیل به خانواده سردار سلیمانی اهدا خواهد شد.
رجبی در ادامه به هدف برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف شناساندن توانمندی های هنرمندان استان اردبیل بویژه در این سه رشته هنری، تا در معرض دید علاقمندان قرار بگیرد. متاسفانه تمرکز عموم امکانات در مرکز کشور باعث می شود که هنرمندان سایر شهرها و استان ها آن چنان که باید و شاید دیده نمی شوند. چه بسا در استانها و شهرستانها ظرفیت بالایی وجود دارد ولی متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرند. لذا چنین برنامه هایی با این هدف برگزار می شود تا دستاوردهای هنری هنرمندان در پایتخت مطرح شود و از طریق رسانه ها و هنردوستان دیده و معرفی بشوند.
وی در مورد طیف هنرمندان حاضر در این نمایشگاه گفت: ما از نظر سنی محدودیتی برا یحضور افراد در این ننمایشگاه نداشتیم و از هنرمند 25 ساله تا 60 ساله در این نمایشگاه آثاری دارند و در واقع ما می توانیم آثار سه نسل از هنرمندان استان را یکجا ببینیم. اغلب این 25 هنرمند، کسانی هستند که در جشنواره های داخلی و خارجی حائز رتبه بودند. استان اردبیل تاریخ و قدمتش با مذهب تشیع و بحث های معنوی و دینی پیوند خورده است، یکی از ویژگی هایی که مد نظر بوده مضمون آثار بوده است و بر همین اساس رنگ و بوی اقلیمی معنوی منطقه هم در آنها و بویژه آثار نگارگری به چشم می خورد.
رجبی تاکید کرد این آثار سفارشی نیستند و افزود: بخشی از این آثار تولید ورکشاپ های برگزار شده توسط حوزه هنری اسن و بخشی از آنها هم تولید هنرمندان است. ما در این نمایشگاه چند نمونه از داستان های قرآنی داریم.
مدیر حوزه هنری استان اردبیل تاکید کرد: تمرکز امکانات و حمایت ها و توجه ها در پایتخت آسیب جدی فضای هنری ما است. حتی زمینه فروش آثار هنری هم آن چنان که باید و شاید در استانها شکل نگرفته است مگر در برخی از آتلیه ها و گالری های تهران که این فرهنگ شکل گرفته است و این هم از آن آسیب هایی است که در سطح اقتصاد هنر مخصوصا در عرصه هنرهای تجسمی مطرح است.
این مدیر فرهنگی هنری ادامه داد: البته شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یک فرصت و فضای مساعدی ایجاد کرده که هنرمندان می توانند از ویترین فضای مجازی استفاده کرده و آثار خود را عرضه کنند که از این جهت این فضا به نفع هنرمندان شهرستانی کار کرده است و بیشترین آمار فروشی آثار تجسمی ما در استان ها از طریق همین شبکه ها و صفحات هنرمندادن است.
وصیت سردار دلها حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور بود
در حاشیه این مراسم بهمن حیدری هنرمند خوشنویس و صاحب اثر خوشنویسی وصیتنامه سردار شهید سلیمانی نیز درباره این اثر بیان کرد: این اثر سال گذشته به سفارش معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور و با قلم کتابت دودانگ با مرکب نوشته شد و کتابت آن به مدت ۱۰ روز به طول انجامید.
وی با تاکید بر مفاهیم بلند آنچه سردار سلیمانی در این وصیت نامه بیان کرده است درباره لزوم کتابت هنری وصیتنامه شهدا گفت: همیشه و در هر زمانی زبان هنر می‌تواند تاثیر بسزا و شگرفی بر مردم داشته باشد و وصیتنامه شهدا به ویژه وصیتنامه سردار دل‌ها اگر بتواند با این شکل در دسترس قرار بگیرد قطعا مضمون و بندهای این وصیتنامه بر دل‌ها بیشتر می‌نشیند، ضمن اینکه شاهکار رشادت‌های سردار هیچگاه از یاد نمی‌رود.
حیدری والاترین پیام این وصیت نامه را تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور دانست.
در پایان این مراسم محمد دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام جبیب ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از این نمایشگاه بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار