حکیم زاده: مرحله تفکر و تعقل در قرآن با عبور از ظاهر آن مقدور است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت که مربیان باید برای مشارکت دانش‌آموزان در دارالقرآن‌ها، روش‌های قرآنی را بکار گیرند تا دانش‌آموزان بتوانند از ظاهر عبور کنند و به مرحله تفکر و تعقل برسند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: مرحله تفکر و تعقل در قرآن با عبور از ظاهر آن مقدور است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی،‌ رضوان حکیم زاده امروز در مراسم پنجمین دوره توانمند سازی مدیران قرآنی سراسر کشور اظهار داشت: خداوند متعال ۶۶ بار در قرآن اشاره به لفظ "قرآن "شده که درباره کارکرد این کتاب آسمانی توضیح داده است.

وی افزود: خداوند چارچوب اصلی را برای زندگی همه انسان ها در قرآن فرستاده است و به این ترتیب گام اول انس با قرآن نهادینه شدن محتوای این کتاب آسمانی در ذهن افراد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان باید بدانند که قرآن برای همه مردم است و متعلق به طبقه خاصی نیست و همه مخاطب قرآن هستند.

حکیم زاده عنوان کرد: مربیان آموزشی و پرورشی باید به امور مرتبط با قرآن مانند حفظ و قرائت این کتاب آسمانی بپردازند و اگر قرائت با عنایت به معانی آیات باشد، اهمیت بسیاری دارد، هرچند که قرائت قرآن دلالت بر چیزی بیشتر از خواندن دارد.

وی خاطر نشان کرد: قرآن برای جذب و تبیین خود از روش های مختلف استفاده کرده است. بطور مثال مثل و قصه های قرآنی حالت تبیینی دارد، خداوند با امثال و قصه ها کارکرد مسائل را برای بشر بازگو می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: خداوند در تعامل با بندگان خود در قرآن فرمول های متعدد مانند تاکید بر تشویق قرار داده و از پیامبر هم خواسته براساس روش های قرآنی مردم را به اسلام فراخواند. از این رو مربیان آموزشی و تربیتی باید برای اثرگذاری از روش تشویق و انرژی دانش آموزان را به قرآن و امور قرآنی نزدیک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار