حمیدی در آیین بازگشایی اولین کانون طناب‌زنی دانش‌آموزی کشور در شهرقدس:

کشور باید ورزش کم هزینه طناب‌زنی را در اولویت برنامه‌های ورزشی خود قرار دهد

شهر قدس (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد هدف اصلی در آموزش و پرورش اجرای کامل سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی برای تمام دانش‌آموزان این سرزمین است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کشور باید ورزش کم هزینه طناب‌زنی را در اولویت برنامه‌های ورزشی خود قرار دهد

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در افتتاح اولین کانون طناب‌زنی و سلامت دانش‌آموزی کشوری که صبح امروز در آموزشگاه شهید عیسی‌وند شهر قدس برگزار شد گفت: میثاق ما در آموزش و پرورش اجرای کامل سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی برای همه دانش‌آموزان این سرزمین است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه شهرستان قدس، نگین طناب زنی دانش‌آموزان کشور است، گفت: تمام کشور باید با الگوپذیری از این منطقه توانمند، این ورزش کم هزینه و پر فایده را در اولویت برنامه‌های ورزشی خود قرار دهد.

حمیدی گفت: طناب زنی ورزشی است که در همه جا قابلیت اجرا دارد و باعث هماهنگی عصب و عضله می‌شود و یک نظم فکری به انسان می‌‌بخشد، همچنین طناب‌زنی ورزشی است که می‌توان با انجام دادن آن در زمانی کم کالری قابل توجهی را سوزاند و زندگی سالم‌تری داشت. طناب‌زدن انسان را از بسیاری از بیماری‌های غیر‌واگیر مانند، قند، چربی و پوکی استخوان دور می‌سازد، زیرا امروزه عامل اصلی بیشتر مرگ و میرهایی که در سطح کشور وجود دارد مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است.

او بیان کرد: باید زمینه‌های لازم را برای ورزش در مدارس فراهم کنیم و کاری انجام دهیم که مدارس از تجهیزات و سالن‌ های ورزشی بهره گیرند.

حمیدی اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در گرو اجرای همه فعالیت‌ها در درون مدارس دانست و گفت: به جای اجرای برنامه‌های متمرکز ملی باید به سمتی برویم که با احداث سالن‌های ورزشی در مدارس، اجرای المپیادهای مدرسه‌ای، ایجاد کلاس درس تربیت بدنی و ایجاد پویایی و نشاط در مدارس، همه ساحت‌های تربیتی را برای دانش‌آموز اجرا کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش فرصت ایجاد شده متاثر از کرونا را برای ایجاد امکانات ورزشی در مدارس غنیمت دانست و گفت: مدارس را به گونه‌ای مجهز کنیم تا دانش‌آموزان بلافاصله بعد از رفع کرونا با حضور در آن شاداب و با نشاط شوند، چرا که این آینده‌سازان ما باید با روحیه و سلامتی جسم رشد و نمو پیدا کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: عرشیا داوود زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار