هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به وقوع توفان شن و آلودگی هوا در زاهدان

زاهدان (پانا)- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل گفت پنج شنبه وزش باد شدید و گردو خاک و توفان شن زاهدان را فرا می گیرد، به طوریکه احتمال وقوع خسارت به برخی زیرساخت ها وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به وقوع توفان شن و آلودگی هوا در زاهدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود وزش این باد علاوه بر زاهدان، شهر نصرت آباد را نیز فرا گیرد.
وی افزود: انتظار می رود بیشینه سرعت وزش باد به 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت برسد و سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا و وقوع توفان شن شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توفان شن شدیدترین پدیده خاکدار هواشناسی است که اثرات مخاطره آمیز زیادی برای سلامت مردم و فعالیت های عادی جامعه دارد.
حیدری افزود: با توجه به اینکه قسمتی از کانون وزش باد در محدوده کویر لوت است، پیش بینی می شود گردوخاک در محورهای مواصلاتی به سمت استان کرمان به دلیل کاهش شعاع دید با اختلال همراه شود.
وی گفت: اختلال موقت در ترددهای ریلی در مسیر زاهدان-بم نیز وجود دارد بنابراین توصیه می شود راه آهن تدابیر لازم برای عبور بی خطر قطار از کانون وزش باد را در دستور کار قرار دهد.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از ترددهای غیرضروری در محورهای زاهدان-بم و ایرانشهر-بم در زمان باد و گردو خاک جلوگیری شود.
حیدری ادامه داد: کشاورزان و فعالین عمرانی مناطق درگیر طوفان اقدامات پیشگیرانه از قبیل مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه های گلخانه ای را در دستور کار قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار