تکذیب نقش ایران برای حمله به سفارت امارات در آدیس‌آبابا

تهران (پانا) - سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر نقشه ایران برای حمله به سفارت امارات عربی متحده در آدیس آبابا را رد کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب نقش ایران برای حمله به سفارت امارات در آدیس‌آبابا

به گزارش العالم، بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی ادعای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر نقشه ایران برای حمله به سفارت امارات عربی متحده در این کشور را رد کرد و افزود: این اتهامات بی‌اساس توسط رسانه‌های معاند رژیم صهیونیستی ساخته شده و توسط آنها پردازش می‌شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا اضافه کرد: نه اتیوپی و نه امارات عربی متحده حرفی درباره دست داشتن ایران در این مسائل نزده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، اقدام به تشدید فضاسازی علیه ایران کرده‌اند.

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی ادعایی ایران را متهم به دست داشتن در نقشه حمله به سفارت امارات عربی متحده در اتیوپی خواند.

براساس این گزارش، اتیوپی ۴ فوریه (۱۶ بهمن) از دستگیری ۱۵ نفر به اتهام توطئه برای حمله به سفارت امارات در آدیس‌ آبابا خبر داد و سرویس‌های اطلاعاتی این کشور اعلام کردند که این افراد تحت هدایت خارجی‌ها فعالیت می‌کردند. البته این کشور توضیح بیشتری درباره اینکه کدام کشور خارجی در این نقشه دست داشته، ارائه نداد، ولی نیویورک تایمز در این گزارش ادعایی خود مدعی شده که ایران پشت این ماجرا بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار