مشکلات جدی محیط زیست از زبان «اسحاق جهانگیری»

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی و مدیریت تالاب‌های کشور با تشریح مشکلات محیط زیست، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی و اجتماعی را راهکاری موثر برای حفاظت از محیط زیست دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۳۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات جدی محیط زیست از زبان «اسحاق جهانگیری»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، اسحاق جهانگیری در مراسم پنجاهمین سالگرد معاهده رامسر و روز جهانی تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش و جایگاه مهم تالاب‌ها در زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سلامت جامعه گفت: تالاب‌ها با کارکرد‌های مهمی که دارند، همواره مورد توجه هستند.

وی با اشاره به اختصاص بودجه‌های مناسب برای احیای تالاب‌ها افزود: تالاب‌ها از مهم ترین اکوسیستم‌های زمین هستند که به طور مستقیم در زندگی بشر تاثیرگذارند و متاسفانه شاهد تخریب این منابع ارزشمند هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به تخریب بسیاری از تالاب‌ها در عراق، سوریه و همچنین ایران به علت استفاده ناصحیح و برداشت‌های غیرمجاز و خشک شدن این تالاب‌ها گفت: در دولت ایران همواره مسائل زیست محیطی مورد توجه بوده و محیط زیست همیشه از دغدغه‌های دولت‌ها بوده است.

جهانگیری با بیان این که امروز محیط زیست و منابع طبیعی ما در معرض تهدید‌های جدی است و تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی، جنگل زدایی، کوه خواری و دریاخواری در سواحل به دست عده‌ای سودجو از مشکلات ما در این حوزه است، گفت: آلودگی هوا نیز در کلانشهر‌ها یکی از معضلات است، در حالی که قانون هوای پاک را داریم که بسیار دقیق است و در آن وظیفه هر دستگاه مشخص شده و سازمان حفاظت محیط زیست نیز جز منحصرترین دستگاه ها است که پیگیر اجرای دقیق آن است.

رئیس ستاد ملی و مدیریت تالاب‌های کشور با تاکید بر ضرورت توجه به نقش مردم و نخبگان فرهنگی اجتماعی افزود: برای حل مشکلات محیط زیست کشور باید باور عمومی مردم را در حفاظت از محیط زیست تقویت کنیم و این کار با مشارکت مردم و همه گروه‌ها امکان پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار