پیگیری مطالبات پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در فارس

شیراز (پانا) - در دیدار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرانه و مطالبات پزشکان خانواده و مراقبان سلامت فارس پیگیری شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری مطالبات پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ارایه گزارشی از اقدامات دانشگاه در برابر کووید۱۹ در سطح استان فارس، با اشاره به نقش پزشکان خانواده در سلامت مردم اظهار کرد: پزشکان خانواده فارس با همکاری مراقبان سلامت در غربالگری، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به ویژه پاندمی کروناویروس خوش درخشیدند.

مهرزاد لطفی افزود: پزشکان خانواده ارتباط مستقیم با خانواده‌ها دارند و در اجرای برنامه‌های خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر نیز نقش مهم و موثری دارند.

او با اشاره به دستاوردهای مطلوب پزشکان خانواده فارس ادامه داد: در کنار خدمات ارزشمند پزشکان خانواده، از سوی مسوولان دانشگاه نیز برای پرداخت مطالبات و رفع دغدغه‌های آنان تلاش می‌شود.

لطفی مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان را از نقاط قوت دانشگاه در پاندمی کووید۱۹ خواند و افزود: با راه‌اندازی مراکز ۱۶ ساعته، بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یافت.

او همچنین با توجه به شیوع کروناویروس، راه اندازی کلینیک‌های بیماری‌های غیرواگیر در استان را برای خودمراقبتی و پیشگیری موثر دانست و گفت: پیشبرد اهداف طرح راه‌اندازی کلینیک‌های بیماری‌های غیرواگیر، نیاز به تامین تجهیزات کافی دارد که در حال بررسی و پیگیری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیگیری اعتبار طرح‌های عمرانی، تهیه ملزومات و تجهیزات پیشگیری از کروناویروس، تهیه ملزومات واکسیناسیون کرونا از جمله یخچال‌های منفی ۲۰ درجه حمل واکسن، تامین تجهیزات مراکز NCD و تامین اعتبار برای راه‌اندازی یا افزایش ساعات فعالیت مراکز شبانه‌روزی در استان فارس را از جمله محورهای در حال پیگیری در وزارت بهداشت عنوان کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، پس از شنیدن نقطه نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای رفع چالش‌های موجود و تامین اعتبارات مورد نیاز این مرکز عالی در برابر کروناویروس، قول همکاری داد.

علیرضا رئیسی با اشاره به شیوع ویروس انگلیسی در کشور گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته انگلیسی، تنها راه مقابله با آن، همکاری و مشارکت مردم در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

در این دیدار سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کووید۱۹ پس از دریافت گزارشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برابر کروناویروس، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس مدیریت در اپیدمی کووید۱۹ در استان فارس تقدیر کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران کرونا، یکی از برترین دانشگاه‌های کشور در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار