تست کرونا دو 2 بازیکن تیم ملی ایران مثبت شد

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون بسکتبال از مثبت اعلام شدن تست کرونا دو ملی‌پوش تیم ملی ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تست کرونا دو 2 بازیکن تیم ملی ایران مثبت شد

رامین طباطبایی، در گفتگو با پایگاه خبری فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی ملی و بین المللی، تمام اعضای تیم ملی پیش از ورود به اردو تست PCR،‏IgM و IgG دادند. IgG و IgM دوتا آنتی بادی هستند که علیه این ویروس تولید می‌شوند، اگر IgM بالا باشد نشان‌دهنده این است که فرد بیمار است و می‌تواند ویروس را انتقال دهد. اگر IgM پایین باشد و IgG بالا باشد، یعنی فرد در گذشته این بیماری را داشته اما الان ایمن است. این شاخص‌ها و ملاک‌های پزشکی مربوط به این بیماری است. پیش از ورود کادر فنی و بازیکنان به اردوی تیم ملی، از همه اعضا تست کرونا گرفته شد و جواب تست تمامی افراد منفی بود. به همین دلیل با خیال راحت وارد اردو شدیم و سعی کردیم محیط اردو کاملا ایزوله باشد، حتی کارکنان هم تست کرونا دادند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: طبق پروتکل‌ها اعضای تیم ملی باید ۷ روز پیش از شروع بازی‌ها و سه روز قبل از اعزام به مسابقات تست کرونا می‌دادند. دو روز پیش از انجام این تست پزشک تیم اعلام کرد که یکی از اعضای کادر فنی دارای علائم سرماخوردگی است. به همین خاطر ما بلافاصله این فرد را ایزوله کردیم تا با کسی در تماس نباشد. همان موقع طبق پروتکل‌ها از بقیه افراد تست گرفتیم، اما چون مدت زمانی طول می‌کشد تا آزمایشگاه جواب تست را به ما اعلام کند و از آنجایی که مشکوک شده بودیم، از تمام اعضا تیم تست کرونا گرفتیم. همان موقع قطر اعلام کرد که مسابقات انتخابی پنجره سوم کاپ آسیایی لغو شده است، بنابراین بلافاصله اعلام کردیم نیازی به حضور در اردو نیست و بازیکنان می‌توانند به منازل خود برگردند.

طباطبایی اضافه کرد: وقتی جواب تست اعضای تیم ملی از سوی آزمایشگاه به ما داده شد، فهمیدیم تست دو نفر از بازیکنان مثبت است. در حقیقت آن موقع بازیکنان در منزلشان بودند و ارتباطی با بقیه اعضا نداشتند. دوره بدون علامت این بیماری ممکن است بین یک تا دو هفته طول بکشد، خیلی سخت است که بتوانیم با یک تست متوجه این بیماری بشویم، اما خوشبختانه ما به موقع متوجه این موضوع شدیم. با توجه به لغو مسابقات انتخابی کاپ آسیایی 2021، فرصتی به وجود آمد تا این دو بازیکن بتوانند دوران نقاهت خود را بگذرانند.

رییس فدراسیون بسکتبال در پایان اظهار داشت: خوشبختانه این دو بازیکن در قرنطینه هستند و در حال حاضر روند درمانی خود را طی می‌کنند، البته هنوز هم هیچ علائمی ندارند. در واقع یکی از مشکلات بیماری کرونا هم همین است، در ۵۰ درصد مواقع ممکن است تست افراد منفی باشد اما کرونا داشته باشند. فدراسیون بسکتبال برای برگزاری اردو تیم ملی طبق دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و فیبا عمل کرد. زمانی که این مسئله پیش آمد، بازیکنان از محیط اردو کاملاً دور بودند. همچنین از اعضای تیم ملی که در این مدت به باشگاه‌های خود برمی‌گردند، خواستیم تا تست‌های خود را مرتبا انجام دهند، تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار