در گفت‌وگو با حمید مطهری، مربی سرخپوشان پایتخت

ژن قهرمانی در خون پرسپولیسی‌‌ها

تهران (پانا) -  پرسپولیسی‌ها با برتری یک گله و اقتصادی مقابل پیکان خود را به رده دوم جدول رساندند و اگر در بازی معوق برابر گل‌گهر به نتیجه لازم دست یابند می‌توانند قهرمانی نیم فصل را از آن خود کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۳۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ژن قهرمانی در خون پرسپولیسی‌‌ها

به‌گزارش ایران، حمید مطهری صحبت‌هایش را با اشاره به پیروزی برابر پیکان آغاز کرد: «با توجه به افکار تاکتیکی‌مان که دوست داریم مالکانه بازی کنیم و جابه‌جایی زیاد داشته باشیم، به گل رسیدیم و سعی کردیم در یک‌سوم دفاعی پیکان توپ را نگه داریم و گلی هم که زدیم روی همین حالت بود. در واقع موفق شدیم فشردگی این تیم در خط دفاع را بشکنیم و به گل برسیم.» در این مدت از پرتاب‌های بلند نادر محمدی که در بازی با پرسپولیس هم جزو تاکتیک‌های اصلی پیکان بود، انتقادهایی شده است ولی مربی سرخپوشان پایتخت نظر دیگری دارد: «در فوتبال سبک‌های مختلفی وجود دارد. پیکان هم سبک بازی مستقیم دارد و استفاده از پرتاب اوت. ما نمی‌توانیم ایرادی از این سبک بگیریم. به خوب یا بد بودن آن کاری ندارم ولی باید به آن احترام بگذاریم. همین محمدی را خود من و آقای جلالی به پیکان آوردیم ولی آن موقع این‌طور اوت انداختن خطا بود ولی حالا آزاد شده. شاید ما هم مربی پیکان بودیم از توانمندی او استفاده می‌کردیم. وقتی بهترین اوت‌انداز لیگ را دارند، خب از آن استفاده می‌کنند.»

مطهری درباره احمد نوراللهی و سیدجلال حسینی که گل‌های 3 امتیازی می‌زنند و یا حسینی که در 39 سالگی همچنان جنگنده و با طراوت فوتبال بازی می‌کند و تیم را از گل خوردن نجات می‌دهد هم صحبت کرد: «ما به داشتن چنین بازیکنانی افتخار می‌کنیم. بارها گفته‌ام که سیدجلال می‌تواند الگوی مناسبی برای جوان‌ها باشد. این بازیکنان در زندگی و فوتبال‌شان خیلی حرفه‌ای رفتار می‌کنند. ما از احمد در پست‌های مختلفی استفاده کرده‌ایم. از او در دربی انتقاد شد ولی احمد به صورت کامل در اختیار تیم است. درست است که دو سه توپ او در دربی گل نشد ولی همین که به محوطه حریف می‌رود و صاحب موقعیت می‌شود قابل احترام است.» این انتقاد وجود دارد که چرا یحیی گل‌محمدی از بازیکنان جوان مانند سعید حسین‌پور، آریا برزگر و احسان حسینی کمتر استفاده می‌کند یا اصلاً به آنها بازی نمی‌دهد. واکنش مطهری چنین است: «اصلاً با این حرف موافق نیستم و برخی به دنبال طرح مسائل حاشیه‌ای هستند. بازیکن چه جوان باشد چه 40 ساله باید در تمرین خودش را ثابت کند. برای ما فرقی نمی‌کند چه بازیکنی بازی کند. جوان‌ها باید بدانند کجا تمرین و بازی می‌کنند و هر بازیکنی که بتواند بهتر و بیشتر تاکتیک‌های کادر فنی را اجرا کند و با آن مطابقت داشته باشد، بازی می‌کند.» پرسپولیس در این فصل بیشتر در میانه‌های جدول حضور داشت ولی حالا در آستانه قهرمانی نیم فصل است.

آیا این تیم می‌تواند با برتری مقابل گل‌گهر به این موفقیت برسد؟ دستیار گل‌محمدی چنین پاسخ داد: «قهرمانی نیم فصل جزو اهداف کوتاه‌مدت ولی بسیار ارزشمند ماست و خیلی هم برای آن تلاش کردیم و پله پله بالا آمدیم. گل‌گهر هم تیم قابل احترامی است و امیدواریم از این بازی هم با موفقیت خارج شویم و به قهرمانی برسیم. نیم فصل دوم واقعاً شرایط سخت‌تر می‌شود. البته کسب 2 امتیاز از هر بازی فرمول قهرمانی است که در صورت برد برابر گل‌گهر به آن می‌رسیم. بازیکنان پرسپولیس ذهن برنده دارند و برتری‌جو هستند و به قول معروف DNA قهرمانی در خون پرسپولیس وجود دارد و امیدوارم پنجمین قهرمانی پیاپی را هم کسب کنیم. در تیم ما کار گروهی حرف اول را می‌زند و وابسته به بازیکن نیستیم. حالا هم مهدی ترابی اضافه شده که بازیکن ارزشمندی است و می‌تواند مشکلات ما را در حمله کمتر کند. عیسی هم 13 فروردین محرومیتش تمام می‌شود ولی او حق تمرین هم نداشته و باید ببینیم وضعیت بدنی‌اش چطور است.» صحبت‌های پایانی مطهری درباره وضعیت مدیریت پرسپولیس است: «باید واقع‌بین باشیم. اگر من از آقای سمیعی و همکارانش تشکر کردم به خاطر این بود که آرامش را به تیم تزریق کرد. مسائل مالی تنها یک بخش از این آرامش است. ما در این فصل تاکنون تنها 20 درصد گرفته‌ایم ولی منظور من از آرامش در همه بخش‌هاست و اینکه سعی می‌کنند به تعهدشان عمل کنند. همین‌طور آقای شکوری و صدری که باید از آنها هم تشکر کنیم.»

برش
حسینی: اشتباه بچگانه آل‌کثیر پرسپولیس را دچار مشکل کرد

سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس در گفت‌و‌گو با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران درباره شرایط این تیم اظهار داشت: «بازی‌های سختی انجام دادیم و در دوره کوتاهی شرایط برای‌مان سخت شد. اشتباه بچگانه عیسی آل‌کثیر باعث شد پرسپولیس و مهاجمان تیم دچار مشکل شوند. مثلاً آرمان رمضانی بچه بسیار خوبی است اما محرومیت عیسی باعث شد فشار روی مهاجمان خیلی زیاد شود و رمضانی به مشکل خورد. کار اشتباه عیسی، کل تیم را تحت فشار قرار داد و روزهای خیلی سختی را پشت سرگذاشتیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار