با حکم وزیر بهداشت:

ابول نژادیان فرمانده عملیات مدیریت کرونا در خوزستان شد

تهران (پانا)-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغیه‌ای فرماندهی عملیات بهداشت و درمان مدیریت کرونا در استان خوزستان را به فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز محول کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ابول نژادیان فرمانده عملیات مدیریت کرونا در خوزستان شد

به گزارش وزارت بهداشت، سعید نمکی در این حکم خطاب به ابول نژادیان نوشت: نظر به اینکه شرایط ویژه استان خوزستان از جهت مدیریت بیماری کووید ۱۹ نیازمند فرماندهی واحد عملیاتی به منظور مبارزه موثر با این بیماری است، لذا فرماندهی عملیات بهداشت و درمان در سطح استان به جناب عالی محول می شود تا با به کارگیری کلیه امکانات، تجهیزات و همکاران ارجمند به ویژه روسای دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی استان در مدیریت به هنگام بیماری مذکور اقدام کنید.

وی ادامه داد: نظارت بر اجرای پروتکل ها با مشارکت استاندار، فرمانداران، بخشداران و کلیه مسئولین سازمان ها و نیروهای موثر به نحو قابل توجهی افزایش یابد. بیماریابی و افزایش تست (Rapid و PCR) گرچه افزایش قابل توجهی داشته، مع الوصف ضرورت ایجاب می نماید تا با انجام تست های بیشتر، افراد مبتلا و سایر افرادی که با مبتلایان در تماس نزدیک بوده اند مورد شناسایی قرار گیرند.

نمکی افزود: همان گونه که قبلا ابلاغ شده و در نشست روز گذشته روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مطرح شد، تعدادی از نمونه های گرفته شده همه روزه جهت سکانس ژنتیکی از نظر جهش ویروس به مبادی ذی ربط ارسال شود. بدیهی است در این رابطه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می تواند راهگشا باشد.

وی بیان کرد: گرچه به لطف الهی با نصب دستگاه های اکسیژن ساز کمبود اکسیژن نسبت به دوره های قبل مرتفع شده، با این وصف دقت نمایید آمادگی بیمارستان ها از کلیه جهات به منظور پذیرش موج احتمالی بستری تامین شود.

وزیر بهداشت نوشت: با توجه به شیوع بیشتر بیماری در قسمت های جنوبی استان و شیوع کمتر آن در قسمت های شمالی، ضروری است از هر گونه تردد از مبدا یا به مقصد مناطق آلوده (قرمز و نارنجی) به شدت جلوگیری شود.

نمکی افزود: با توجه به ورود مسافرین از کشور عراق از طریق مرزهای چذابه و به خصوص شلمچه، کنترل‌ های مرزی در این مناطق به شدت افزایش یابد. لازم است از کلیه مسافرین ورودی تست Rapid و همزمان آزمایش PCR انجام شود و تا حصول اطمینان از عدم آلودگی، شرایط قرنطینه اعمال شود. در این راستا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و استقرار آن در منطقه مرزی جهت تسریع در انجام آزمایشات مفید خواهد بود. پرداخت وجه آزمایشات انجام شده به عهده مسافرین ورودی است.

وزیر بهداشت نوشت: ضروری است، گزارش وضعیت استان در پایان هر روز و یا در شرایط اضطراری در هر لحظه عنداللزوم برای اینجانب ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار