کارشناس مسئول متوسطه آموزش و پرورش چناران:

دوره متوسطه اول بیشتر از سایر دوره ها حائز اهمیت است

چناران ( پانا)- کارشناس مسئول متوسطه آموزش و پرورش چناران در جلسات هدایت تحصیلی پایه نهم دبیرستان حضرت زینب چناران در جمع اولیا گفت دوره متوسطه اول که اساس آن بر پایه هدایت تحصیلی و شغلی قرار گرفته است، بیشتر از سایر دوره ها حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دوره متوسطه اول  بیشتر از سایر دوره ها حائز اهمیت است

جلسه هدایت تحصیلی دبیرستان دخترانه حضرت زینب چناران، ویژه اولیا پایه نهم متوسطه با حضور کارشناس مسئول متوسطه آموزش و پرورش چناران در محل دبیرستان برگزار شد.

مرتضی وکیلی، کارشناس مسئول متوسطه آموزش و پرورش چناران در جلسات هدایت تحصیلی پایه های نهم دبیرستان حضرت زینب چناران در جمع اولیا گفت: دوره متوسطه اول که اساس آن بر پایه هدایت تحصیلی و شغلی قرار گرفته است، بیشتر از سایر دوره ها حائز اهمیت است، زیرا دانش آموزان با ورود به دوره متوسطه دوم و انتخاب رشته تحصیلی تا حدودی مسیر آینده تحصیلی و شغلی خود را روشن کرده و تغییر در این مسیر اگر چه غیر ممکن نیست، بلکه بسیار مشکل خواهد بود.

وی افزود: با توجه به رشد جمعیت و افزایش تمایل افراد به تحصیل در سطوح مختلف و تراکم و تنوع واحدهای درسی و ضرورت انتخاب مناسب مشاغل و حرفه‌ها و عوامل بسیار زیاد بحث هدایت تحصیلی پایه نهم از اهمیت بالا برخوردار است.

وکیلی افزود: برای هدایت تحصیلی در مجموع 100 امتیاز در نظر گرفته شده که 35 نمره آن مربوط به آزمون عملکرد تحصیلی دانش آموزان در سه پایه 9-8-7 است و 65 نمره آن مربوط به نظرات دانش آموزان، اولیاء، معلمان، مشاور و مدیرمدرسه است و اگر به طور متوسط هر پایه 12 درس داشته باشد در سه پایه تحصیلی ذکر شده حدود 36 معلم در مورد انتخاب رشته دانش آموزان نظر می دهند و 12 اولویت در رشته ها و شاخه های مختلف به دانش آموزان معرفی می شود.

کارشناس متوسطه شهرستان چناران تصریح کرد: تمامی دروس سه پایه متوسطه اول بجز آمادگی دفاعی ملاک تصمیم گیری در هدایت تحصیلی است و نمرات نیم سال اول ضریب یک و نمرات نیم سال دوم ضریب دو دارد. دوره متوسطه اول که اساس آن بر پایه هدایت تحصیلی و شغلی قرار گرفته است بیشتر از سایر دوره ها حائز اهمیت است زیرا دانش آموزان با ورود به دوره متوسطه دوم و انتخاب رشته تحصیلی تا حدودی مسیر آینده تحصیلی و شغلی خود را روشن کرده و تغییر در این مسیر اگر چه غیر ممکن نیست بلکه بسیار مشکل خو اهد بود.

وی تاکید کرد: به والدین توصیه می شود در زمینه آینده تحصیلی و شغلی فرزندان خود از تصمیم های احساسی و دوری از واقعیات پرهیز کنند و با آگاهی کافی و از روی علایق و سلایق دانش آموز اقدام به انتخاب رشته کنند.

وکیلی بیان کرد: پایه نهم به دلیل انتخاب رشته از اهمیت بیشتری برخوردار است، به همین دلیل برای هدایت دانش آموزان پایه نهم و آشنایی اولیا، جلسه مشاوره برای انتخاب رشته دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار ضروری است.

فریده قدیریان مدیر دبیرستان حضرت زینب چناران در این جلسه گفت: جلسات آموزشی هدایت تحصیلی ویژه اولیا و دانش آموزان پایه نهم در فضای کلاسی با حداقل جمعیت به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در چندین روز متوالی برگزار می شود.

فاطمه طایفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار