مازندران پایان هفته‌ای سرد و بارانی دارد

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران اعلام کرد که هوای استان فردا شب پس از افزایش محسوس دما در روز، با ورود سامانه سرد بارشی، تغییرات محسوسی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مازندران پایان هفته‌ای سرد و بارانی دارد

هواشناسی اعلام کرده است که فردا، چهارشنبه 29 بهمن با تقویت هوای گرم، شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید جنوبی و افزایش محسوس دما خواهیم بود که در دامنه‌ها و ارتفاعات استان محسوس‌تر خواهد بود.

افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و گسترش آن در مناطق جنگلی و مراتع، آسیب به سازه‏‌ها و تاسیسات، شکستن شاخه‌ها و احتمال سقوط درختان، ذوب برف و ریزش سنگ از آثار مخاطره‌آمیز این افزایش دما خواهد بود.

هواشناسی توصیه کرده است که در تردد در جاده‌‏های کوهستانی دقت و از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و صعود کوهنوردان به ارتفاعات پرهیز شود.

ضمن آنکه از چهارشنبه شب و به ویژه پنجشنبه 30 بهمن با نفوذ سامانه سرد بارشی، وضعیت جوی استان تغییر کرده و همراه با بارش باران، وزش باد گاهی شدید، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

انتظار می‌رود که این شرایط باعث کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف شود.

هواشناسی استان نسبت به تردد جاده‌ای با توجه به احتمال انسداد محورهای کوهستانی به‌ویژه کندوان و هراز هشدار داده و از رانندگان خواسته که تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. ضمن آنکه از کوهنوردان خواسته شده به ارتفاعات صعود نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار