پیکر مطهر دو شهید گمنام در ومکان اردستان آرام گرفت

اردستان(پانا)-مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در روستای ومکان اردستان با حضور پرشور مردم خداجوی این شهرستان شهید پرور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پیکر مطهر دو شهید گمنام در ومکان اردستان آرام گرفت

به گزارش خبرنگار پانا از اردستان؛پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دفاع مقدس شب گذشته با رعایت شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی در اردستان تشییع و امروز در آیینی با حضور آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و جمعی از مسوولان و مردم در روستای ومکان به خاک سپرده شد.

یکی از این شهیدان 17ساله و در جزیره مجنون و عملیات خیبر و دیگری 25 ساله در شلمچه و عملیات کربلای پنج به فیض عظیم شهادت نائل شده اند‌.

شهدا سرمایه‌های گران‌قدر معنوی انقلاب اسلامی و اسوه و الگوی بشریت هستند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در این مراسم اظهار کرد: شهدای گمنام شاید از چشم پدر و مادرشان مخفی باشند، اما برای مردم مزارشان به یک زیارتگاه تبدیل می‌شود.

وی افزود:‌شهدا صادقانه عمل و رفتار می‌کردند پس ما هم امروز باید این روحیه را داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان خارجی و داخلی یعنی هوای نفس و شیاطین بتوانیم مقاومت کنیم و مسیر الهی را به پایان برسانیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شهدا سرمایه های گرانقدر معنوی هستند،خاطرنشان کرد:خداوند در قرآن شهدا را زنده دانسته و از آنان به عنوان انسان‌های وارسته و جاویدان نام برده است، بر همین اساس نباید گفت که شهدا مرده‌اند بلکه نزد خداوند روزی می‌خورند و تا ابد جاویدان هستند.

پیش از این هشت شهید گمنام در اردستان به خاک سپرده شده بود و با خاکسپاری دو شهید برای نخستین بار در روستای ومکان واقع در 30 کیلومتری جنوب غربی مرکز این شهرستان و در مسیر جاده اردستان به اصفهان، شمار شهدای گمنام این خطه به 10 نفر رسید.

خبرنگار:علیرضا صفاری فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار