توانمندسازی ، غربالگری و ارجاع از مباحث مهم در طرح نماد هستند

تهران (پانا) - رئیس اداره مشاوره و امور تربیتی شهر تهران معتقد است که طرح نماد، در واقع نظام مراقبتی _ اجتماعی دانش آموزان است و به عنوان یک فعالیت کلی نیاز به توجه چند نکته دارد که یکی از آنها بحث گفتمان سازی است که آموزش توانمند سازی هم به نوعی در این مورد جا می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

جلسه وبینار آموزش طرح نماد برای مشاوران مدارس با حضور بابلی؛ رئیس اداره مشاوره و امور تربیتی شهر تهران، عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی، سلیمی؛ کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سایر کارشناسان مشاوره و اعضای تخصصی هسته مشاوره به صورت مجازی برگزار شد.
در ابتدای جلسه، شبیری از مشاوران، مبحث آموزشی خود را در رابطه با «بد تنظیمی هیجانی» ارائه داد و گفت: این موضوع به عنوان یک اختلال رفتاری است و یک حالت بیولوژیک و اجتماعی دارد و در ادامه توضیحات مفصلی راجع به این موضوع ارائه داد.

سپس عدل لاله، ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع) و تشکر از فعالیت مشاوران، آنها را از عوامل اصلی آرامش در دانش آموز و مدرسه دانست و تأکید کرد که وجود مشاوران، از عوامل مؤثر در تأمین بهداشت روان دانش آموزان است.
در ادامه جلسه، بابلی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر آسیب های اجتماعی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: مجریان اصلی سند تحول بنیادین که می توانند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنند، مشاوران به کمک تیم مدرسه و به خصوص مدیران مدارس هستند.
وی راجع به طرح نماد گفت: این طرح در واقع نظام مراقبتی _ اجتماعی دانش آموزان است و به عنوان یک فعالیت کلی نیاز به توجه چند نکته دارد که یکی از آنها بحث گفتمان سازی است که آموزش توانمند سازی هم به نوعی در این مورد جا می گیرد.
بابلی افزود: اگر بخواهیم کاری جا بیفتد، اول باید راجع به آن گفتمان کنیم. به هر حال یکی از اهداف تعلیم و تربیت، تغییر در رفتار است، یعنی زمانی که فرد، دانش، آگاهی، نگرش و مهارت داشته باشد، تغییر در رفتار شکل می گیرد.
وی در ادامه گفت: این طرح دو سال است که در 4 منطقه در حال اجرا می باشد و مناطقی هم که در طرح نماد نیستند، در بحث فوریت ها فعالیت می کنند.
رئیس اداره مشاوره و امور تربیتی اداره کل شهر تهران افزود: در طرح نماد، دو مبحث مطرح می شود که یکی از آنها بحث توانمند سازی خانواده ها، دانش آموز و همکاران است. بحث دیگر آن، غربالگری و ارجاع به فضای اورژانسی است.
در ادامه وی در تعریف فوریت های روانی _ اجتماعی گفت: خدمات تخصصی به موقع و در دسترسی که، به صورت شبانه روزی و رایگان در سطوح زیر ارائه می شود: 1. مداخله در بحران های فردی و اجتماعی 2.پاسخگویی تلفنی فوریت های روانی _ اجتماعی3. خدمات سیار فوریت های روانی - اجتماعی 4.خدمات ارائه شده در میز مداخله در فوریت های روانی - اجتماعی منطقه، شهرستان و استان

بابلی در پایان گفت: نتایج ارزیابی های صورت گرفته مبتنی بر آزمون های غربالگری سلامت روانی، رفتاری و سنجش معیار های مختل از ضرورت های اجرای این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار