کاظمی: فعالیت کانون انقلاب به صورت هفتگی ادامه می‌یابد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی تربیتی از ادامه دار بودن برنامه های کانون انقلاب در آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: فعالیت کانون انقلاب به صورت هفتگی ادامه می‌یابد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی مهم ترین و راهبردی ترین مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند که ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و شناخت خود دانش‌آموزان توسط خودشان دارد.

وی افزود: باید کانون‌ها مرکز ظهور و بروز تمام پدیده‌ها و رخدادهای فرهنگی هنری باشد یک کانون باید کار تمام مدارس را انجام دهد. در این راستا اتفاقات خوبی نیز در کانون ها رقم خورده و نشان دادیم کانون‌ها ظرفیت بالایی برای تدوین برنامه‌های ملی دارند.

کاظمی ادامه داد: کانون انقلاب امسال شکل گرفت و انشالله با مدیریت ادارهکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی این کار ادامه پیدا می‌کند چراکه می‌توان از ظرفیت این بخش برای ارائه کارها در سطح کشور استفاده کرد چون ظرفیت خوب تربیتی را به نظام تعلیم و تربیت اضافه می‌کند.

وی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت کانون‌ها آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهیم افزود: هرچه زمینه شکوفایی استعدادهای بچه‌ها را فراهم کنیم از بیکاری کم کرده ایم لذا یکی از سیاست‌ها و محوری ترین آنان فعال سازی کانون‌های تربیتی با مشارکت پذیری دانش‌آموزان و فرهنگیان است ما معلمان توانمند و هنرمند داریم که باید از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر فعال سازی کانون‌ها با سبدهای متنوعی از فعالیت‌ها؛ افزود: برای ایجاد زمینه حضور دانش‌آموزان با ذائقه‌های متفاوتی روبرو هستیم که باید برای هریک تدبیری شود و سبدهای متنوعی را از فعالیت‌ها متناسب با ذائقه‌های دانش‌آموزان در یک ویترین جذاب تعریف ‌کنیم.

وی افزود: در کانون‌ها 22 انجمن شکل گرفته است که هر یک دارای فعالیت و محتوای مشخص هستند وکانون انقلاب با ترکیبی از سیاست گذاری، برنامه ریزی، تولید و تدوین شد که باید با آسیب شناسی این فرایند را به صورت هفتگی ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار