افزایش تعداد بستری روزانه مبتلایان کرونایی در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد در 24 ساعت گذشته 32 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند و تعداد فوتی‌های نیز به صفر رسید.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد بستری روزانه مبتلایان کرونایی در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اعلام کرد: با وجود پایداری نسبی شیوع کرونا در این استان طی روزهای اخیر، مجموع بستری همزمان بیماران کرونایی استان نیز در حال افزایش بوده و به ۱۶۷ نفر رسیده است.

او افزود: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز در شرایط ثابت ۴۷ فرد بستری است.

حبیب‌زاده همچنین گفت: وضعیت شیوع کرونا همچنان شکننده است و در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ترخیص ۲۵ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

حبیب‌زاده مجموع فوتی‌های کرونا در استان اردبیل طی ۱۱ ماه گذشته را یک‌هزار و ۳۷۹ نفر اعلام کرد و گفت: آمار فوتی‌های کرونا در این استان برای پنجمین بار در ۲ ماه گذشته به صفر رسید.

او با اشاره به نوسان آرام تعداد مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر، علت این امر را کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم عنوان کرد و گفت: نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری همچنان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

حبیب‌زاده همچنین با اشاره به شروع واکسیناسیون کارکنان درمان بخش‌های مربوط به بستری بیماران کرونایی استان اردبیل اظهار کرد: در مرحله نخست، ۱۲۰ نفر از کارکنان بخش درمان واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار