مدیر کل فرهنگی، هنری و اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

مدیران دارالقرآن‌ ها باید دانش‌آموزان را در حوزه قرآنی تقویت کنند

تهران(پانا)- به گفته مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی حضور بیش از ۷ میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز نشان از تلاش مدیران در سطح استان‌های کشور دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران دارالقرآن‌ ها باید دانش‌آموزان را در حوزه قرآنی تقویت کنند

علی رمضانی در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره دوسالانه توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور که صبح امروز در تالار فرهنگ به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد گفت: باید از حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که با توجه به شرایط کرونا این گردهمایی عظیم مدیران دارالقران کریم کشور را برگزار کرده است، تشکر کنیم. همانطور که می دانید دارالقرآن ها وظیفه سنگینی در پر کردن اوقات فراغت و فوق برنامه ها دارند، زیرا همانطور که می دانید ۸۵ درصد از وقت دانش آموزان خارج از وقت رسمی مدارس است، بنابراین لازم است ما در کانون های فرهنگی و تربیتی دارالقرآن ها و سایر بخش های فرهنگی و هنری این ۸۵ ساعت را به نحو مطلوب غنی کنیم.

مدیر کل فرهنگی هنری و اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدیران دارالقرآن ها اگر بتوانند برنامه های مصوب خود را به نحو احسن پیش ببرند و در این شرایط سخت وظیفه ترویج و آموزش فرهنگ قرآنی را به خوبی ایفا کنند؛ می توانند به اهداف مطلوب در حوزه قرآن دست یابند همچنین می‌توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه فرهنگی و هنری در جهت تنوع فعالیت های خود به خوبی گام بردارند.

رمضانی یادآور شد: ما در اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی سعی کردیم در شوراهای دانش آموزی دو انجمن مربوط به حوزه قرآن قرار دهیم. همچنین در کانون‌های فرهنگی و تربیتی دو انجمن را به حوزه قرآن اختصاص داده ایم تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از این ظرفیت ها در زمینه قرآن، فعالیت های مطلوبی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مدیران دارالقرآن ها باید دانش آموزان را در حوزه قرآنی تقویت کنند و همچنین می توانند برای دانش آموزان اردوهای قرآنی برنامه ریزی کنند، زیرا هر چقدر که برنامه های متنوع در دارالقرآن ها صورت گیرد جذب دانش آموزان بسیار راحت تر خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور بیش از ۷ میلیون دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز، نشان از تلاش مدیران در سطح استان‌های کشور دارد بنابراین برای همه مدیران قرآنی کشور آرزوی توفیق داریم و امیدواریم بتوانیم بر اساس رسالتی که بر عهده داریم دانش آموزان را به سرمنزل مقصود که همان تعالی و رشد است برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار