دهقانی مطرح کرد

راه‌اندازی مرکز آموزش و پژوهش برای تولیدات چند رسانه ای

بازمهندسی تشکیلات مهم ترین پروژه وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی به تشریح ۸ گام اجرایی شدن بازمهندسی تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مرکز آموزش و پژوهش برای تولیدات چند رسانه ای

اردشیر دهقانی در بخش بعدازظهر نشست هم‌اندیشی تبیین طرح بازمهندسی تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان که باحضور مدیران، معاونان و روسای استانی سازمان دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه برای اجرایی کردن بازمهندسی، نیازمند ۸ گام اجرایی هستیم اظهار کرد: نشست‌های توجیهی، راه‌اندازی کمیته‌های فنی، تولید ملزومات، محتوای آموزشی، آموزش و توانمندسازی، نظارت و کنترل از جمله این اقدامات هستند.

وی افزود: در حوزه نشست‌های توجیهی به عنوان اولین گام در بازمهندسی، اعضای ستاد را توجیه کردیم؛ گام دوم در بحث بازمهندسی، برگزاری جلسه مشترک معاون و مدیران ستاد است؛ گام سوم به عنوان مهم ترین گام، بحث توجیه ۳ گروه از مخاطبان یعنی مجامع اعضا، مربیان و مدرسان مرجع است.

دهقانی بر اهمیت نقش مدرسان مرجع نسبت به مجامع اعضا تاکید و بیان کرد: گام چهارم ما در استان‌هاست و از هر شهرستان‌ یک مربی مرد و یک مربی زن انتخاب می‌شوند تا توجیه شوند. در گام بعدی باید تمام مربیان شهرستان‌ها توجیه شوند.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی توجیه یاور مربیان را گام بعدی دانست و ادامه داد: گام هفتم ‌گامی است که تمام پیشتازان باید فعالیت موثر داشته باشند.

وی در بحث راه‌اندازی کمیته‌های فنی گفت: هر کمیته باید مسئول دبیرخانه داشته باشد در این راستا باید ۹ گام برداشته شود؛ دبیرخانه مرکزی، ابلاغ شیوه نامه و دبیرخانه‌های استان، کمیته فنی مرکز، کمیته فنی استان، کمیته فنی شهرستان، بانک جامع اطلاعات، صدور ابلاغ، تعیین سطح و رتبه بندی و صدور گواهی و احکام از جمله این گام‌ها هستند‌.

دهقانی پیرامون موضوع تهیه ملزومات نیز توضیحاتی داد و افزود: علائم و نشان‌ها را برای حدود ۸۵ هزار دانش‌آموز و ۱۵ هزار مربی در اختیار قرار می‌دهیم این موضوع باید تا شهریوماه اتفاق بیافتد.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم تولیدات چندرسانه ای داشته باشیم یک مرکز آموزش و پژوهش را راه‌اندازی کرده ایم و استودیویی از روز شنبه هفته آینده تولید محتوای چندرسانه ای و استاندارد خواهد داشت.

وی از تولید ۴۱ عنوان کتاب در ۳ حوزه خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان شهریورماه در حوزه آموزش و توانمندی اقداماتی انجام دهیم اولین دوره آموزش مقدماتی مربیان برگزار شد و دومین دوره نیز برگزار خواهد شد آموزش اصلی ما در این حوزه بعد از مهرماه خواهد بود.

دهقانی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ در حوزه آموزش و توانمندسازی با آموزش‌های استاندارد و تولید محتواهای چند رسانه ای حرف جدیدی را برای گفتن خواهیم داشت. در بحث اجرای میدانی و عملیاتی ۵ قطب را تعیین کردیم و برای حدود ۶۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر یعنی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اردوی ملی خواهیم داشت.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست بازمهندسی تشکیلات را مهم ترین پروژه وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: باید میزهای دانش‌آموزی را راه‌اندازی کنیم و آنان را به کار بگیریم همچنین باید در بحث نیروی انسانی موثر کار کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره شادمانه‌های برفی زمستانی سازمان در ۸ محور ابلاغ شده است که با قدرت باید پیگیری شود افزود: تشکیل گروه‌های مدرسه ای مطالبه رئیس سازمان است که باید از استان و ستاد خارج شود.

دهقانی با تاکید براینکه مسئولیت اجرای آموزش با مدیر است بیان کرد: پویش یاوران انقلاب در دستور کار است. عصر آینده عصر دیجیتال است ویروس کرونا ازبین می‌رود و ما در شاد باقی خواهیم ماند لذا در حوزه سواد رسانه ای و تربیت شهروند دیجیتال کمک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار