برگزاری وبینار آموزشی بیماری Hpv در منطقه ۱۶

بهترین راه درمان بیماری HPV، پیشگیری و دانش افزایی نوجوانان است

تهران ( پانا ) - یک متخصص داخلی در وبینار آموزشی بیماری Hpv در منطقه 16 ضمن تاکید بر آگاهی دادن و دانش افزایی نوجوانان جهت پیشگیری، تقویت باور نوجوانان را در این امر مهم دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بهترین  راه درمان بیماری HPV، پیشگیری و دانش افزایی نوجوانان است

وبینار آموزشی بیماری Hpv، با حضور محمد غفوری متخصص داخلی، مصطفی سلیم خانی معاون پرورشی و تربیت بدنی، مراقبین سلامت، دبیران تربیت بدنی، مدرسین یاریگران زندگی، مشاورین، معاونین و مربیان پرورشی و مسئول سازمان دانش آموزی به همت فیروزه قربانی کارشناس سلامت و تندرستی، در دفتر معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 16 در بستر مجازی سامانه شاد برگزار شد.

محمد غفوری، متخصص داخلی در وبینار آموزشی بیماری Hpv در منطقه 16 ضمن بیان این که بیماری Hpv از سن 13 سالگی تا 40 سالگی بسیار شایع است گفت: ویروس Hpv همان زگیل است. این بیماری یک ویروس ساده نیست. زگیل های پوستی در سطح انگشتان دست یا روی بدن هستند. این ویروس به تنهایی مشکل ساز نیست؛ وقتی مخاطی شود و دستگاه جنسی را درگیر کند، ابتدای آغاز یک مشکل بزرگ است. Hpv گونه های مختلف را شامل می شود. نوع 16 و 18 ویروس، می تواند افراد را مبتلا به سرطان بدخیم کند که مرگ آور است. نوع 6 و 11 ویروس Hpv مخاطره کمتری دارد.

غفوری، بیشتر مخاطبان را دخترها و زنان دانست و اذعان کرد: ویروس Hpv متاسفانه با درگیر کردن زنان و دختران، مرگ و میر را برای آنان به دنبال دارد. این افراد به دلیل کم اطلاعی با یک رابطه جنسی کوتاه، گرفتار بیماری می شوند و با ساده انگاری و نداشتن باور، جوانی و زندگی خودشان را به خطر می اندازند. این بیماری در سن فعال جنسی نوجوانان منتقل می شود. با پیدایش ویروس کرونا و درگیری جامعه با این بیماری، سبب شد تا دانش آموزان به سمت شبکه های مجازی بروند. ما نمی توانیم آنها را از این فضا دور کنیم. پدران و مادران، مربیان و معلمان وظیفه دارند در این ایام با بچه ها صمیمی شوند و به آن ها آگاهی دهند؛ تا آن ها صادقانه مسائلشان را مطرح کنند؛ شما مربیان و معلمان هم با درایت و دانش افزایی خودتان به کمک آن ها بروید تا نوجوانان و جوانان، به سمت محبت های خیابانی کشش پیدا نکنند.

غفوری افزود: افرادی که به علت این بیماری به پزشکان مراجعه می کنند از سنین 13 تا 40 ساله هستند و متاسفانه متفق القول همگی رابطه جنسی نامشروع داشتند؛ بچه ها در سن بلوغ هستند و طبق پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت، مربیان و معلمان باید در اطلاع رسانی به دانش آموزان پیش قدم باشند تا آن ها با حقایق بلوغ جنسی و خطرات احتمالی آشنا شوند؛ چرا که راه درمان، پیشگیری و دانش افزایی نوجوانان است تا با تقویت باور خود بر مشکلات فائق آیند.

این متخصص داخلی علاوه بر تاکید بر پیشگیری و آگاهی دادن به نوجوانان گفت: درمان های ترکیبی و سرما درمانی با گاز نیتروژن(ازت) از راه های درمان بیماری Hpv است که بسیار درد آور است. دوره درمان این بیماری نسبتا طولانی بین 3 تا 4 سال است. علت طولانی بودن درمان نیز به خاطر درگیر شدن شعاع چند سانتی متری محل وقوع درگیری است. بعد از درمان و فریز، دوباره زگیل ظهور پیدا می کند و بیمار مجددا نیاز به درمان دارد. طبق آمار جهانی بهداشت، سالانه 900 زن دچار سرطان بدخیم گردنه رحم به خاطر Hpv می شوند که منتهی به مرگ می شود. غالب این افراد نیز جوان و صاحب فرزند هستند.

غفوری با استناد به سخن شهید رجایی «معلمی عشق است»، گفت: وظیفه آموزش و پرورش این است که با آگاهی بخشی و صمیمیت به کمک دانش آموزان برود و باور آنها را تقویت کند. امروز بیشتر کسانی که بر اثر کرونا جان خودشان را از دست می دهند، همان کسانی هستند که این بیماری را باور نداشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار