میرتاج‌الدینی: طرح شفافیت آرای نمایندگان باید اصلاح شود

تهران (پانا) - نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت طرح شفافیت آرای نمایندگان در جلسه مجمع عمومی فراکسیون و با حضور رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس مورد واکاوی قرار گرفت و کلیات طرح مورد توافق بود اما در جزئیات طرح ملاحظات و اصلاحاتی باید در شور دوم اعمال شود.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
میرتاج‌الدینی: طرح شفافیت آرای نمایندگان باید اصلاح شود

به گزارش روابط عمومی مجلس، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: در جلسه مجمع عمومی فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب اسلامی طرح شفافیت آرا نمایندگان بررسی شد، در این جلسه 14 نفر از اعضای فراکسیون دلایل مخالفت و موافقت یا نکات اصلاحی خود را درباره این این طرح اعلام کردند و پس از آن رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس توضیحاتی درباره سازوکار اجرای شفافیت آرای نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: شفافیت آرای نمایندگان با توجه به اهمیتی که دارد و جهت تبیین بیشتر در دستور کار فراکسیون قرار گرفته بود و نظر به اینکه با درخواست 50 نفر از نمایندگان مجدد در دستور کار قرار گرفته است لازم بود اعضای فراکسیون از جزئیات آن آگاهی بیشتری داشته باشند.

نماینده نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس گفت:‌ اجرایی شدن این طرح با روح قانون اساسی سازگاری دارد و موجب کارآمدتر شدن تصمیات مجلس می‌شود اما قطعاً ملاحظاتی در مورد جزئیات آن وجود دارد و باید در شور دوم اصلاحاتی در آن اعمال شود اما این موضوع منوط به موافقت مجلس با کلیات است و نظر ریاست کمیسیون آیین‌نامه نیز این بود که این امکان وجود دارد که نگرانی‌های نمایندگان در بررسی جزئیات برطرف شود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: دو شوری قرار دادن طرح برای این موضوع است که طرح در بررسی جزئیات کامل‌تر شود و امیدواریم در روز بررسی در جلسه علنی با توجه به اهمیت این طرح نمایندگان به کلیات آن اقبال نشان دهند و برخی نگرانی‌های البته صحیح و درست را نیز در ادامه مطرح و اعمال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار