دانش آموز منطقه ۱۳ در جشنواره فرهنگی هنری «دختران امروز» افتخار آفرید

تهران(پانا)- یک دانش آموز منطقه ۱۳ در جشنواره فرهنگی هنری «دختران امروز» ویژه دانش آموزان دختر سراسر کشور که در سطح ملی با تاکید بر نقش دختران در گذر از کرونا برگزار شد، با کسب رتبه دوم کشوری افتخار آفرید.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

جشنواره فرهنگی هنری«دختران امروز» با موضوع (دختران، خانواده، گذر از کرونا) در سطح ملی با هدف هویت یابی به دختران و نشان دادن نقش آنان در ایجاد فضای سرشار از نشاط، امید و همبستگی در خانواده با مشارکت دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جهموری برگزار شد.
این جشنواره با مراسم افتتاحیه از آبان ماه امسال آغاز و تا ۱۷ دی ادامه داشت و نتایج این رقابت در روز اختتامیه که همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه (س) در حرم مطهر امام خمینی برگزار شده بود، اعلام شد.
مخاطبین این جشنواره، دانش آموزان دخترِ همه دوره های تحصیلی بودند و شرکت کنندگان، در رشته های عکاسی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه شامل مستند، داستان، پویانمایی و نماهنگ به رقابت پرداختند.
در این رقابت، ساناز نجفی، دانش آموز خلاق و با استعداد پایه دوازدهم رشته ریاضی، از دبیرستان شهدای هفت تیر منطقه۱۳ در بخش فیلم و هنرهای نمایشی دوره دوم متوسطه، رشته پویا نمایی با موضوع «در خانه بمانیم» به رتبه دوم کشوری دست یافت.

ساناز نجفی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه در گفت و گو با پانا گفت: انحصار، زمانی معنا پیدا می کند که افکارمان تحت الشعاع آن قرار گیرد. افکار آزاد، انحصارات را به فرصت هایی جدید مبدل می کند.
او افزود: یک سال است که دنیا در انحصار کرونا قرار گرفته و به صورت گسترده با روزمرگی هایمان عجین شده است. همه ما فشارهای زیادی را متحمل شدیم و روزهای متفاوتی را گذراندیم، در حالیکه زمانی برای پایان این موقعیت در نظر گرفته نشده و به صورت هاله ای مبهم، زندگی فردی و اجتماعی همه را در بر گرفته به همین خاطر من در این شرایط تصمیم گرفتم با شرکت در جشنواره تجربه جدیدی کسب کنم.
وی خاطر نشان کرد: انیمیشن استاپ موشن «در خانه بمانیم» اولین تجربه شخصی من در حیطه استاپموشن بود. این انیمیشن در فضایی فانتزی شکل گرفته و پارادوکسی را با مسائل کنونی مربوط به کرونا ایجاد می کند.
ساناز نجفی در پایان گفت: هدف اصلی من برای ساخت این انیمیشن کسب تجربه در این زمینه و رساندن پیامی تکراری از زاویه دیدی متفاوت بود.

انیمیشن در خانه بمانیم

کارگردان و انیماتور: ساناز نجفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار