معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

در سال جاری 16‌هزار نفر از بی سوادان تحت تعلیم هستند

تهران (پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، یادگیری تئوری و آموزش به بی‌سوادان، آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی از قبیل حقوق شهروندی، بهداشت، سلامت و سبک زندگی را از اولویت‌های آموزشی کلاس‌های نهضت سوادآموزی استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
در سال جاری  16‌هزار نفر از بی سوادان تحت تعلیم هستند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور محسنی بند‌پی استاندار تهران و محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران در سالن همایش‌های استانداری تهران برگزار شد، عربعلی‌زینالی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن تشکر از همکاری خوب همه نهادها مخصوصا ثبت‌احوال به خاطر معرفی بی‌سوادان به نهضت سوادآموزی استان، اظهار کرد: مجموع افراد بی‌سوادی که در شهرستان‌های استان تهران به ما معرفی شدند 9256 نفر بودند، که از این میان ما موفق شدیم 8400 نفر را جذب کنیم.

او تصریح کرد: وجود کرونا باعث می‌شود خانواده‌ها اولویت اصلی را به اقتصاد زندگی و تحصیل فرزندان و نه تحصیل خودشان، بدهند، ولی با این حال ما موفق شدیم این تعداد از افراد بی‌سواد را ثبت‌نام کنیم.

او افزود: کلاس‌ها به سه صورت غیر‌حضوری، نیمه‌حضوری و حضوری برگزار می‌شود و در مجموع تا به امروز موفق شدیم 16200 نفر از بی‌سوادان را جذب کنیم و در کلاس‌ها به آنان آموزش بدهیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما ایجاد مراکز یادگیری محلی است. در این مراکز علاوه بر یادگیری تئوری و آموزش به بی‌سوادی، یک سری آموزش‌های مهارت‌های اجتماعی از قبیل حقوق شهروندی، بهداشت و سلامت و سبک زندگی هم آموزش داده می‌شود.

زینالی تصریح کرد: تا سال گذشته 5 مرکز یادگیری محلی در سطح استان وجود داشته و امسال 5 مرکز یادگیری جدید تاسیس شد و اکنون 10 مرکز یادگیری در سطح استان فعالیت می‌کنند و امیدواریم زمینه‌ای ایجاد شود تا در هر 21 منطقه شهرستان‌های استان تهران حتی‌الامکان یک مرکز یادگیری محلی تاسیس شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی بسیاری در سطح شهرستان‌های استان تهران فعال هستند و نیاز به همکاری بیشتر شهرک‌های صنعتی با نهضت سوادآموزی احساس می‌شود تا کارگرانی که در این شهرک‌ها فعالیت دارند تحت‌پوشش بیشتر قرار بگیرند و امیدواریم همراهی خوب دستگاه‌های مختلف در معرفی افراد بی‌سواد به آموزش و پرورش استمرار یابد تا بتوانیم به اهداف پیش‌ینی شده برای سازمان نهضت سواد‌آموزی نائل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار