معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

توجه بیشتر به تولید محتوای مجازی در آموزش نماز ضروری است

تهران (پانا) - یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور استاندار تهران و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سالن همایش‌های استانداری تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه بیشتر به تولید محتوای مجازی در آموزش نماز ضروری است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، که با حضور محسنی بند‌پی استاندار تهران و و محمد صیدلو تشکیل شد؛ سید‌مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی اظهار کرد: تعطیلی مدارس در دوره کرونا شرایطی فراهم کرد تا از شیوه‌های نوینی برای ارتباط بادانش‌آموزان در فضای مجازی و شبکه شاد استفاده شود.

او افزود: در فضای مجازی دانش‌آموزان بر مبنای خواست و علائق خود دست به انتخاب می‌زنند و خوشبختانه ده‌ها کانال با موضوعات مختلف در حوزه سرگرمی، فوق‌برنامه و قرآن ایجاد شده که با مشارکت دانش‌آموزان اداره می‌شود؛ در شرایط فعلی باید به تولید محتوای مجازی در آموزش نماز بپردازیم تا به مقتضای سن و رغبت و خواست دانش‌آموزان محتوایی تولید شود که دانش‌آموزان را جذب کند .

سید‌مجتبی هاشمی پیرامون اجرای طرح مبین بیان کرد: طرح مبین در حوزه آموزش مدیران اجرا می‌شود وگروه هدف مدیران جدیدالانتصاب هستند. این دوره 16 ساعته شامل نماز‌شناسی ، شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز و مدیریت برنامه‌های اقامه نماز خواهد بود و جمعا در سال 97 تا 99 تعداد 800 مدیر مورد آموزش قرار گرفتند.

او تصریح کرد: اگر مدیر مدرسه قائل به اقامه نماز درسطح مدرسه باشد و بتواند با قشر جوان ارتباطی مناسب برقرار کند، طبیعتا اقامه نماز با کیفیت بیشتری برگزار خواهد شد و در این راستا به تشویق مدیران فعال در حوزه نماز می‌پردازیم .

این مقام مسئول گفت: طرح حفظ قرآن کریم به سه شکل در حال پیگیری است. در طرح نور یا نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقه‌مند بعد از ثبت نام در سامانه تا پایان مردادماه به حفظ نیم جزء تا 30 جزء قرآن کریم می‌پردازند. در حفظ موضوعی برای هر پایه تحصیلی 20 تا 40 آیه با رویکردهای دینی اخلاقی، اجتماعی و زیبا‌شناختی(دوره ابتدایی) اخلاقی، اقتصادی، سیاسی، اعتقادی، علمی(دوره متوسطه)، در نظرگرفته شده، که در مدت 20 هفته آموزش داده می‌شود و سومین طرح حفظ قرآن را حفظ جزء 30 قرآن کریم معرفی نمود و ادامه داد، دانش‌آموزان بعد از ثبت نام در سامانه همگام در سه بازه زمانی به حفظ سوره‌های جزء30 می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در21 منطقه شهرستان‌های استان تهران 10 دارالقرآن در حال فعالیت هستند که با توجه به ظرفیت بالای دانش‌آموزان ما این تعداد دارالقرآن بسیار کم است.

هاشمی ضمن درخواست از مسئولین صدا و سیما گفت: انتظار داریم، همان گونه که از نظر مسائل درسی و آموزشی کمک شایانی به آموزش و پرورش کرده‌اند در حوزه فوق‌برنامه نیز توجه بیشتری لحاظ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار