اعلام تغییرات مجلس در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس جزئیات اصلاحات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری برای تامین نظر شورای نگهبان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام تغییرات مجلس در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری

به گزارش روابط عمومی مجلس، علی حدادی با اشاره به نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: امروز رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت و تغییراتی برای تامین نظر این شورا اعمال شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس ادامه داد: سن کاندیدای انتخابات ‌ریاست‌جمهوری 40 تا 75 سال در نظر گرفته شد، همچنین بخش‌هایی که به پیشنهاد نمایندگان در صحن به طرح افزوده شده بود از جمله کاندیداشدن اساتید، استاد تمام و افرادی که با حکم رهبری منصوب شده‌اند، برای تامین نظر شورای نگهبان حذف شد.

وی بیان کرد: در ارتباط با معیارهای رجال سیاسی و مذهبی، مدیر و مدبر شدن نیز اصلاحاتی صورت گرفته شد و تاکید شد شورای نگهبان می‌تواند برای احراز صلاحیت معیارهای بیان شده در قانون را نیز مدنظر قرار دهند. با این اصلاحیه اختیار شورای نگهبان پابرجا می‌ماند.

ثبت‌نام اتباع ایرانی دارای تابعیت کشورهای دیگر و اشخاص غیر ایرانی دارای تابعیت ایرانی در انتخابات ممنوع است

این نماینده مجلس عنوان کرد: تبصره ممنوعیت ثبت‌نام‌ها نیز به این نحو اصلاح شد که ثبت‌نام کاندیداهای اتباع ایرانی که تابعیت کشورهای دیگر را دارند و اشخاص غیر ایرانی که تابعیت ایرانی را گرفته‌اند، نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند. ایرادات شورای نگهبان به این طرح کامل بررسی شد و برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در این نشست بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا به اتمام رسید و برای قرار گرفتن در نوبت بررسی صحن به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار